شناسهٔ خبر: 68316913 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۴۱ میلیارد تومان در بشرویه افتتاح شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: تعداد ۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۴۱ میلیارد تومان در بشرویه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _پنجشنبه یکم شهریور_ در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی بشرویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر در آستانه هفته دولت و به منظور بهره‌برداری از ۱۰ پروژه عمرانی در سطح شهرستان بشرویه انجام شده است.

وی افزود: بهره برداری از راهدارخانه ارسک با اعتبار ۳.۶ میلیارد تومان و پروژه رفع نقاط حادثه‌خیز روستای کرند با اعتبار ۳.۲ میلیارد تومان از جمله برنامه‌های سفر امروز بود.

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح طرح هادی روستای کرند گفت و افزود: از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در ۷۴۴ روستا، طرح هادی اجرا شده یا در دست اجرا است.

وی با تأکید بر موفقیت استان در اجرای طرح هادی، اظهار داشت: میانگین کشوری اجرای طرح هادی ۶۴ درصد و در خراسان جنوبی ۱۷ درصد بیشتر و به میزان ۸۱ درصد است.

قناعت گفت: بیشترین رشد اجرای طرح هادی در استان در ۲.۵ تا ۳ سال اخیر رقم خورده است.

وی از افتتاح واحدهای مسکونی روستایی در غنی آباد گفت و ادامه داد: گازرسانی به سایت ۶۵ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۱۱.۲ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اعتبار ۳۲.۷ میلیارد تومانی هزینه شده برای پروژه‌های عمرانی شهرداری بشرویه، گفت: بازارچه صنایع دستی با اعتبار ۴.۲ میلیارد تومان، توسعه اینترنت پرسرعت روستای کرند با اعتبار ۲.۶ میلیارد تومان و دو واحد ترمینال ضبط پسته با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان نیز از پروژه‌هایی بودند که امروز به بهره برداری رسید.

وی از افتتاح ۳ کیلومتر باند دوم محور بشرویه - طبس گفت و افزود: در حال حاضر ۹.۵ کیلومتر از این محور دو بانده شده و ۶.۵ کیلومتر دیگر آن نیز آماده افتتاح است.

قناعت گفت: در حالی در طول دولت سیزدهم ۲۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان دو بانده شده و ۴۸۲ کیلومتر نیز در دست اجرا است که از ابتدای تشکیل استان تا پایان دولت دوازدهم، ۷۲۰ کیلومتر باند دوم در سطح خراسان جنوبی اجرا شده بود.