شناسهٔ خبر: 68295773 - سرویس سیاسی
منبع: ایسنا | لینک خبر

در جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات

دستغیب: با تمام قدرت و قاطعانه در برابر شکل‌گیری هرگونه فسادی خواهیم ایستاد

جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات به ریاست سید احمدرضا دستغیب و با حضور دادستان، معاونین، مستشاران، حسابرسان کل و مدیران این نهاد نظارتی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دستغیب در این جلسه با بیان اینکه رویکرد جدید در این نهاد نظارتی براساس عمل به برنامه تحولی و جامع چهار ساله خواهد بود، خاطرنشان کرد: با هماهنگی ارکان دیوان محاسبات مقرر شد تا ضمن احصای اصلاحات مورد نیاز، برنامه جامع چهار ساله تحولی در این نهاد نظارتی تدوین شود که در امتداد سیاست های یک ساله اخیر خواهد بود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه «لابی‌گری»، «اعمال نفوذ» و «سوء استفاده» در این نهاد نظارتی هیچ جایگاهی ندارد، تاکید کرد: با تمام قدرت و قاطعانه در برابر شکل گیری هرگونه فسادی خواهیم ایستاد و به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد تا برنامه های تحولی در دوره جدید با جدیت هر چه بیشتر اجرایی شود.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات برای ورود نیروهای مجرب، بنیه دار و برخوردار از سلامت در این نهاد نظارتی برنامه ریزی خواهد کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات گفت: پیشبرد امورات و اتخاذ تصمیمات در این نهاد نظارتی باید به افراد باکفایتی سپرده شود که افزون بر دارابودن توامان خصایصی همچون تعهد و تخصص، دچار تعارض منافع نباشند.

دستغیب، «خودنظارتی» را به عنوان گام نخست ارزیابی برشمرد و تاکید کرد: دعوت از صاحبنظران برای ارتقاء برنامه جامع چهارساله تحولی این نهاد نظارتی از جمله اقداماتی است که در دستور کار خواهیم داشت.

دستغیب، لازمه اصلاح ساختار بودجه ریزی در کشور را، حرکت از سمت «تفریغ بودجه» به «تدوین بودجه» دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه اخیراً احکام بودجه ۱۴۰۴ کشور صادر شده است، جا دارد تا مسئولان و دست اندرکاران سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در هیئت عمومی دیوان محاسبات، در جریان روند رسیدگی های این نهاد نظارتی قرار گرفته و سیاست حرکت از «تفریغ» به سمت «تدوین» بودجه را در پیش بگیرند.

در این جلسه، اصلاحیات تفریغ بودجه ۱۴۰۲ کل کشور درباره «جزء ۱ از بند "ک" تبصره ۲» مبنی بر تکلیف دیوان محاسبات پیرامون راه اندازی پایگاه جامع مالی و گردآوری اطلاعات بودجه ای و همچنین «اجزای ۱ و ۳ از بند "الف" تبصره ۱۴» درخصوص منابع قانون هدفمندی یارانه ها، مورد بحث و بررسی مستشاران و حسابرسان کل قرار گرفت.

انتهای پیام