شناسهٔ خبر: 68272747 - سرویس سیاسی
منبع: جوان | لینک خبر

جهاد شبانه‌روزی خوزستانی‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

روزنامه جوان

خوزستانی‌ها که دو مرز چذابه و شلمچه را برای تردد زائران اربعین دارند، هر سال در این دو نقطه مواکب زیادی را مستقر و به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: هر سال در ماه‌های محرم و صفر، استان‌های مرزی روز‌های پرشور و شلوغی را تجربه می‌کنند؛ ماه‌هایی که عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تصمیم می‌گیرند عزاداری‌های‌شان را در شهر‌های مقدس عراق برگزار کنند، اما با توجه به ایام اربعین و حضور میلیونی زائران در این راهپیمایی عظیم، باید امکانات و تجهیزات و زیرساخت‌های لازم مهیا شود؛ کاری که هر سال بخشی از آن انجام می‌شود و در این میان بسیج و سپاه با به میدان کشیدن نیرو‌های جهادی‌شان دست به کار‌های بزرگی می‌زنند و بهترین شرایط را از رفع نیاز‌های زائران تا ایجاد امنیت در مرز‌ها در دستور کار قرار می‌دهند. 
 
خوزستانی‌ها که دو مرز چذابه و شلمچه را برای تردد زائران اربعین دارند، هر سال در این دو نقطه مواکب زیادی را مستقر و به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند. 
امسال هم اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است. در همین رابطه مسئول بسیج سازندگی سپاه خوزستان با بیان اینکه از چند هفته قبل‌تر جهادگران بسیج سازندگی در گرمای بالای ۵۰درجه شبانه‌روز در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های مرز‌های شلمچه و چذابه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین بودند، می‌گوید: در راستای اعتلای فرهنگ عاشورا و امتداد راه امام حسین (ع) ایام و پیاده‌روی بزرگ اربعین امسال نیز باشکوه فراوان برگزار می‌شود و در این راستا خادمان مردم در بسیج سازندگی برای آسایش زائران و هموارشدن این مسیر تمهیداتی اندیشیده‌اند. سرهنگ پاسدار سیداسلام موسوی با اشاره به اینکه پروژه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین از سال گذشته در حال انجام است، ادامه می‌دهد: امسال با همکاری بسیج سازندگی، شهرداری دزفول و معاونت عمرانی استانداری ذیل قرارگاه اربعین بیش از ۲۰مورد پروژه و خرید تجهیزات در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه آغاز شد و کار‌های آن به اتمام رسید. مسئول بسیج سازندگی سپاه خوزستان می‌گوید: احداث سایبان‌های جاده مواکب با سازه فولادی و اجرای مه‌پاش و سیستم سرمایشی، بهسازی آسفالت جاده مواکب و زیرسازی و آسفالت جاده‌های دسترسی به پشت مواکب در چذابه، اجرا و نصب المان یادواره شهدا و اربعین از جمله اقدامات بسیج سازندگی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین است. وی تصریح می‌کند: همچنین اجرای زیرسازی پارکینگ پشت مواکب، تجهیز ساختمان خدمات شهری، احداث اتاق‌های کنترل ورود و خروج پارکینگ‌ها و اتاق استراحت نیرو‌های امنیت پارکینگ در چذابه، خریداری و نصب سیستم‌های خنک‌کننده کولر آبی، نصب سیستم صوتی در جاده مواکب، نصب دوربین‌های مدار بسته در پارکینگ‌ها و جاده مواکب از دیگر اقدماتی است که انجام شد و در حال حاضر مشغول خدمات‌رسانی به زائران هستند.


 جهاد شبانه‌روزی برای خدمت به زائران 
مسئول بسیج سازندگی سپاه خوزستان ساخت سوله هزار مترمربعی، تعمیرات اتاق‌های استراحت کارکنان فضای سبز، گسترش پارکینگ شمالی و جنوبی به وسعت ۳۰هکتار، کفپوش‌گذاری آیلند وسط جاده مواکب به طول هزارو۶۰۰ متر و خرید یک دستگاه دیزل ژنراتور ۴۰۰ کیلو وات را از جمله اقدامات انجام‌شده در پایانه مرزی چذابه با همکاری شهرداری دزفول و قرارگاه زیر ساخت اربعین کشور عنوان می‌کند. سرهنگ پاسدار موسوی می‌گوید: بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) برای رفاه حال زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) در مرز بین‌المللی شلمچه نیز طرح‌های متعددی از قبیل اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت پارکینگ بزرگ شلمچه به طول ۲۵هزار مترمربع، اجرای عملیات جدول‌گذاری معابر داخل پارکینگ به طول ۷۰۰متر، ساخت و آماده‌سازی گیت‌های ورودی و خروجی پارکینگ، مدیریت و تأمین امنیت پارکینگ بزرگ شلمچه در ایام اربعین و طراحی و نصب دوربین‌های مداربسته و پایش تصویری پارکینگ بزرگ شلمچه را با همکاری معاونت عمرانی استانداری و قرارگاه زیرساخت اربعین در کشور انجام داده است. در سال گذشته هم در مرز چذابه ۳۰هزار مترمربع آسفالت، احداث سایه بان به طول سه کیلومتر، احداث ۱۴۴چشمه سرویس بهداشتی، برپایی ۲۱۵موکب با بیش از ۳ هزار جهادگر، مدیریت و امنیت دو پارکینگ ۳۰ و ۶۰ هکتاری از سوی بسیج سازندگی خوزستان صورت گرفته بود.