شناسهٔ خبر: 68262966 - سرویس سیاسی
منبع: برنا | لینک خبر

آنچه در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع گذشت

در جلسه امروز دوشنبه (۲۹ مرداد) نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداختند. در جلسه امروز دوشنبه (۲۹ مرداد) نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح شنبه (۲۷ مرداد) به مدت پنج روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت را در دستور کار خود دارند.

در جلسه امروز دوشنبه (۲۹ مرداد) نمایندگان به بررسی صلاحیت عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداختند.

درابتدای این جلسه، ابراهیم رضایی گزارش مسلح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرائت و عنوان کرد که صلاحیت عزیز نصیرزاده به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد تائید اعضای این کمیسیون قرار گرفته است.

همچنین زهرا سعیدی گزارش کمیسیون صنایع و معادن را به عنوان یکی از کمیسیون‌های اصلی وزارتخانه مذکور در صحن مجلس قرائت کرد و گفت که اعضای کمیسیون با پیشنهاد تصدی عزیز نصیرزاده برای پست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موافقت کردند.

مخالفان وزیر پیشنهادی دفاع

یاسر سلیمانی در ابتدا درخصوص وزیر پیشنهادی دفاع گفت: مخالف آقای نصیرزاده نیستم و افتخار می‌کنم که در کنار شما هم هستم اما لازم است که چند نکته را بیان کنم. سوال این است که چرا اسماعیل هنیه در تهران ترور شد و قطعا باید نقش پیگیرانه و پیش‌دستانه به خصوص در حوزه فناوری‌های نوین را مورد نظر قرار دهیم و فراموش نکنیم که ذات صهیونیست‌ها براساس ترس و وحشت است. آنان هر زمان که با جواب مواجه شدند جرات انجام هیچ اقدامی را نداشتند.

علی بابایی کارنامی در مخالفت با امیرسرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع، گفت: وزیر دفاع مرکز ثقل هماهنگی مجلس شورای اسلامی و ارکان نظامی است.وزارت دفاع دو وظیفه نظامی و دفاعی دارد که باید در این راه از مولفه‌های هوشمند سازی و مردمی سازی هم بهره گیرد که به آن توجهی نشده است.

موافقان وزیر پیشنهادی دفاع

فرهاد طهماسبی در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع گفت: امیر نصیرزاده ۴۰ سال سابقه دفاعی و میدانی دارد و پله به پله مراحل رشد مدیریتی را طی کرد. جامعیت شخصیتی و تخصصی و جهادی ایشان حائز اهمیت است. هماهنگ سازی در نقش آفرینی وزارت دفاع با نیروهای مسلح و مجلس از ویژگی های ایشان است.

ادامه دارد