شناسهٔ خبر: 68223144 - سرویس سیاسی
منبع: الف | لینک خبر

«دولت وفاق ملی» را به مجلس معرفی کرده‌ایم

رئیس‌جمهور گفت: دولتی که به مجلس معرفی شده دولت وفاق ملی است. دولتی که خود را دولت همه مردم ایران می‌داند. موظف به تامین حقوق شهروندی همه ایرانیان است. التزام به قانون اساسی و اهداف سند چشم انداز و سیاست ها کلی مصوب رهبری و تحقق برنامه هفتم توسعه محورهای هم گرایی میان دولت و سایر قوا خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور نهم جمهوری اسلامی ایران که هفته گذشته با ارسال نامه‌ای وزرای پیشنهادی خود برای دولت چهاردهم را اعلام کرده بود، صبح امروز؛ شنبه؛ 27 مرداد 1403 با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از برنامه های دولت و وزرای پیشنهادی خود دفاع و اظهار کرد: به روح بلند سرباز وطن شهید سپهبد سلیمانی و شهید اسماعیل هنیه درود می فرستم. سوگندی که بنده یاد کردم فرصتی است که آگاه بشویم به شرایط زندگی مردم و شنیدن صدای آحاد ملت برای تحول و تغییر. فرصت اصلاح رویکردها ناکارآمد و خلق امید و رفاه برای مردم. فرصت اصلاح ناپسند قدرتمندان جهان با مردم دلاور ایران. فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همکاری ملی در درون جامعه است.

وی تصریح کرد: دولتی که به مجلس معرفی شده دولت وفاق ملی است. دولتی که خود را دولت همه مردم ایران می داند. موظف به تامین حقوق شهروندی همه ایرانیان است.  التزام به قانون اساسی و اهداف سند چشم انداز و سیاست ها کلی مصوب رهبری و تحقق برنامه هفتم توسعه محورهای هم گرایی میان دولت و سایر قوا خواهد بود.امروز عرصه آزمون این همگرایی است. رهبری به صراحت گفتند توفیق دولت موفقیت نطام است. چه توفیقی بالاتر از کاستن از شرایط سخت مردم.

صدای مردم به موقع شنیده نشود شاهد ناامیدی خواهیم بود

وی تاکید کرد: چاره کار فهم مشترک و اقدام مشترک برای پاسخگویی به خواسته‌های مردم است. اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود شاهد ناامیدی خواهیم بود. مردم در وضعیت سخت اقتصادی هستند. بی عدالتی‌ها در حوزه‌های مختلف را شاهد هستیم. تدابیر و رویه ها جاری قادر به حل این مسائل نیستند. مردم احساس نارضایتی دارند. بی میلی آنان برای شرکت پرشور در انتخابات نشانه‌ای از این دلسردی است. اگر احساس کنند رویه‌های اثربخشی به کار گرفته شده با تمام وجود در صحنه خواهند بود.

رئیس‌جمهور  افزود:چشم‌اندازی که وجود دارد و رهبری آن را ترسیم کرده است ایرانی را ترسیم می‌کند که کشور توسعه یافته با جایگاه اول علمی در سطح منطقه و جهان است. الهام‌بخش به جهان اسلام است این هدف تحقق نمی‌یابد مگر این‌که با تمام وجود به آن باور داشته باشیم. این چشم‌انداز می‌تواند فهم مشترکی را ایجاد کند. رسالت دولت چهاردهم این است که تامین آموزش و سلامت عادلانه و با کیفیت برای همه مردم صرف نظر از قومیت و جنسیت، توسعه زیرساخت‌ها، تنطیم‌گری، تامین امنیت و تقویت اقتدار ملی، مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار کشور، آبادانی سرزمین و ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل است.

وی بیان کرد: وظیفه حاکمیت تامین رضایت مردم است. آن‌چه که باعث می‌شود هوای مردم را نداشته باشیم هوای نفس است. هیچ دین و باوری در قبال هیچ انسانی قدم از عدالت آن طرف‌تر نمی‌گذارد. فرقی نمی‌کند مذهبی باشند یا نباشند. ترک باشد یا عجم یا ایرانی یا خارجی. تمام دعوا سر عدالت است. مردم باید راضی باشند. مردم امروز از ما شاکی هستند. مقصر ما هستیم. مقصر آمریکا یا بیگانگان دیگر نیستند.