شناسهٔ خبر: 68186133 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی:

امیدآفرینی در جامعه رسالت اصلی خبرنگاران است

بیرجند -ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران در هدایت جامعه نقش مهمی بر عهده دارند و با امیدآفرینی که رسالت اصلی آنان است می‌توانند به تعالی جوامع کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدرضا مهدوی روز چهارشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار ادامه داد: هر خبر و اطلاع‌رسانی به نوعی نجات دهنده است البته در صورتی که امیدبخش باشد.

وی عنوان کرد: خبرنگاران گاهی با استفاده از ظرفیت خیران در رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی نقش پررنگ دارند که می‌تواند منجر به تغییر سرنوشت افراد شده و سلامت جامعه را به دنبال دارد لذا شغل خبرنگاری به نوعی مقدس محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران با اینکه در گمنامی فعالیت دارند اما اثرات بزرگی کارشان دارد البته اگر منجر به تعالی جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران با انعکاس اقدامات مثبت می‌توانند امید به جامعه را تزریق کنند گفت: البته پیگیری ضعف‌ها نیز ضروری بوده که نباید از چشم خبرنگاران پنهان بماند.

سردار مهدوی گفت: استمرار انعکاس اخبار امیدبخش از سوی رسانه‌ها خواسته مقام معظم رهبری را محقق می‌کند و انگیزه را در بین مسوولان و خدمتگزاران را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: اقدامات مثبت انجام گرفته در استان کم نیست و باید خبرنگاران با ورود میدانی و برجسته کردن نقاط مثبت برای مدیران انگیزه ایجاد کنند تا با هم‌افزایی بتوانیم مشکلات و ضعف‌ها را رفع کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد بسیج عمومی در جهان علیه ظلم صهیونیست‌ها گفت: اگر امروز انقلاب غزه جهانی شده نتیجه تلاش خبرنگاران بوده که منجر به بسیج شدن جهان علیه اسرائیل شده است.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی هم گفت: خبرنگاران خراسان جنوبی با همه محدودیت‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند و در حوزه انعکاس دستاوردهای نظام فعالیت می‌کنند.

سجاد رضایی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر در سال گذشته افزود: جام رسانه‌ای امید هم در سه سطح شهرستانی استانی و کشوری برگزار شد که تیم‌های خراسان جنوبی ۲ مقام اول و دوم را در سطح کشوری کسب کردند.

وی اردوی راهیان پیشرفت را از دیگر اقدامات بسیج رسانه در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: اردوی ویژه برای بازدید از دستاوردهای هوافضای سپاه و منطقه ویژه اقتصادی هم برنامه‌ریزی و برگزار شد.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی عنوان کرد: قرارگاه افق رسانه با حضور مدیران رسانه و نخبگان هم برگزار شد تا بتوانیم موضوعات داخلی استان را بحث کنیم.

وی افزود: ایستگاه سواد رسانه با موضوع انتخابات در نمایشگاه دفاع مقدس هم برپا شد که مورد استقبال قرار گرفت.

رضایی ادامه داد: ماموریت اصلی که رهبر معظم انقلاب بر دوش رسانه‌ها گذشته انعکاس دستاوردهای نظام است.

وی با اشاره به اینکه وقایع غزه کام جهان و مردم ایران را تلخ کرده است عنوان کرد: اما انعکاس اخبار مربوط به وعده صادق باید طوری در ذهن مردم نهادها شود تا خبر خوش برای جامعه باشد.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی ادامه داد: خبرنگاران خط مقدم طلایه‌داران آگاهی هستند و باید خبر خوش با قلم این قشر در ذهن مردم تداعی شود.