شناسهٔ خبر: 68169595 - سرویس سیاسی
منبع: تبیان | لینک خبر

اجسادی که کامل نشدند!

فاطمه ناجی

گاردین صحنه‌های ویرانی را روایت می‌کند که رژیم اشغالگر اسرائیل با انفجار یک مدرسه و شهید کردن حداقل 80 نفر در غزه برای بار چندم خوی وحشی‌گری خود را در جهان به نمایش گذاشت.

صاحب‌خبر -
رژیم  صهیونیستی ، اسرائیل ، انفجار یک مدرسه ، شهدای غزه ، جنگ ،

رژیم  صهیونیستی ، اسرائیل ، انفجار یک مدرسه ، شهدای غزه ، جنگ ،
رژیم اسرائیل از ابتدای ژوئن امسال،  21 مدرسه را هدف قرار داده‌، در آخرین حمله وحشیانه این رژیم بیش از 80 نفر از مردم غزه که این مدارس پناه برده بودند، شهید شدند. به گفته وزارت بهداشت، حداقل 80 نفر در سه حمله موشکی اسرائیل به مدرسه‌ای که حدود 6 هزار آواره در آن پناه گرفته بودند، به شهادت رسیدند این حمله یکی از مرگبارترین حملات طی بیش از 10 ماه گذشته از طرف رژیم اسرائیل بوده است.
در ادامه روایت‌های دردناکی از افرادی می‌خوانیم که این کابوس را تجربه کرده‌اند.

رژیم  صهیونیستی ، اسرائیل ، انفجار یک مدرسه ، شهدای غزه ، جنگ ،

نجات از یک مرگ احتمالی

اوایل صبح روز شنبه، لوای ناصر تصمیم گرفت به جای رفتن از حیاط به مسجد، نماز صبح را در کلاسی که او و خانواده‌اش در مدرسه تابعین در شهر غزه در آن زندگی می‌کنند، بخواند. انگار عمر او به دنیا بود و این تصمیم یکباره او شاید جانش را نجات داده باشد!

به محض این که او برای شروع نماز ایستاد، چراغ قرمز روشنی را همراه با صدای یک انفجار قوی شنید، مرد 30 ساله برای دیدن آنچه اتفاق افتاده به بیرون دوید و با صحنه‌ای روبه‌رو شد که از میزان شوک یخ زده بود!  ناصر گفت: «تکه‌هایی از مردان، زنان و کودکان در مقابل من خوابیده بودند، سرهایی که از بدن، دست‌ها و پاها جدا شده بودند. خیلی سخت بود؛ اما بدترین آن مردی بود که آتش ‌گرفته بود، می‌دوید و فریاد می‌زد. به سمت او دویدیم و آتش را خاموش کردیم. تمام بدنش به شدت سوخته بود»

رژیم  صهیونیستی ، اسرائیل ، انفجار یک مدرسه ، شهدای غزه ، جنگ ،

منال الجباری فردی 21 ساله که 7 نفر از خانواده‌اش را از دست داد

منال الجباری فقط 21 سال سن دارد اما زخمهایی که این جنگ بر روح و روانش زده از او یک مرد 70 ساله ساخته! منال بعد از بمباران مدرسه، به یک باره هفت نفر از اعضای خانواده بزرگ خود را از دست داد و 10 نفر دیگر زخمی شدند. او این مصیبت را دید و تصاویر دردناکی را همراه با صدای گریه کودکان و فریاد زنان آمیخته با دود و بوی خون و گوشت سوزان به یاد دارد.

او یه یاد دارد که چطور دیوارهای اطراف ساختمان هنوز پابرجا مانده بودند اما تن جگرگوشه‌هایشان تکه تکه و پراکنده شده بودند. به یاد دارد که چطور از شدت بهت وقتی پایین را نگاه می‌کند می‌بیند روی پای جدا افتاده جنازه‌ای ایستاده و شروع به جیغ زدن می‌کند.

جباری دیگر آدم سابق نمی‌شود و تمام روزهای بعد از حملات هوایی را به "بودن در کابوس" تشبیه می‌کند. با این وجود و حتی با تحمل چنین تلفاتی در حمله روز شنبه، گفت:"ما به خروج از غزه فکر نکردیم. این شهر زادگاه ما است که در آن بزرگ شدیم، هیچ جای امنی در جهان وجود ندارد."

رژیم  صهیونیستی ، اسرائیل ، انفجار یک مدرسه ، شهدای غزه ، جنگ ،

پسر 16 ساله‌ای که جان باخت

دکتر فاضل نعیم، مدیر بیمارستان الاهلی در شهر غزه گفته که حمله روز شنبه یکی از سخت‌ترین حملات در کل جنگ بود. او پسر 16 ساله‌ای را که دست چپش منفجر شده بود و هر دو پایش له شده بود را جراحی کرد. نعیم می‌گوید، این پسر در طول بمباران با وحشت زیادی روبه‌رو شده بود ، چون که سر فرد دیگری  به میان استخوانهای له‌شده دستش پرت شده بود!  این فراتر از آن چیزی بود که قلب می‌تواند تحمل کند علیرغم تمام تلاش ما، خونریزی شدید جان او را گرفت. ده‌ها نفر دیگر با آسیب‌های مشابه وجود دارند و هر لحظه که می‌گذرد، روح دیگری را از دست می‌دهیم.»