شناسهٔ خبر: 68163239 - سرویس سیاسی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نظر مثبت کمیسیون شوراها درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات/ برنامه‌های ارائه شده از سوی عراقچی قابل قبول بود/ اقبال کمیسیون قضایی مجلس به ۶ وزیر پیشنهادی

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی اطلاعات، خارجه و کشور در این کمسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ولی الله بیاتی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون، گفت: خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عراقچی وزیر پیشنهادی خارجه و اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور میهمانان جلسه امروز کمیسیون بودند.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: این ۳ وزیر پیشنهادی در این جلسه برنامه‌ها و سوابق کاری خود را به اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: پس از استماع برنامه‌های میهمانان اعضای کمیسیون از برنامه‌های ۲ وزیر پیشنهادی کشور و اطلاعات رضایت نسبی داشتند و نظرشان مثبت است اما در مورد سوابق وزیر پیشنهادی خارجه ابهاماتی وجود داشت که قرار شد در جلسه‌ای دیگر این ابهامات بررسی شود.

بیاتی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های ارائه شده از سوی عراقچی قابل قبول بود اما اعضای کمیسیون سوابق او را جای بحث دانستند، خاطرنشان کرد: ابهامات موجود در سوابق کاری وزیر پیشنهادی امور خارجه به ویژه در زمان مذاکرات برجام باعث شد اعضای کمیسیون قانع نشوند و قرار شود جلسه دیگری با حضور عراقچی داشته باشند.

نماینده اراک در مجلس بیان کرد: امروز همچنین قرار است که آقای دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان نیز برای ارائه برنامه‌های خود در کمیسیون حضور یابد.

اقبال مثبت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به ۶ وزیر پیشنهادی

همچنین بنابر روایت ایسنا، علی آذری سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی، درخصوص توضیح جلسه صبح دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ این کمیسیون با وزرای پیشنهادی گفت: امروز وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد ، ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی، کار و رفاه اجتماعی، امور خارجه و دادگستری در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس حاضر شدند.

وی ادامه داد: وزیر دادگستری بر تقویت ارتباطات میان قوه قضائیه، قوه مقننه و مجریه تاکید کرد. همچنین استفاده از ظرفیت قانون اساسی برای حل مسائل کشور، نحوه کمک به نظام تولید و تغییرات در تشکیلات وزارت دادگستری از دیگر نکات مطرح شده در جلسه با ایشان بود. در مجموع نظر اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس نسبت به ایشان مثبت بود.

آذری بیان کرد: در ادامه، وزیر پیشنهادی فرهنگ در کمیسیون حقوقی حضور پیدا کرد. آقای صالحی تاکنون تجارب ارزشمندی را داشته اند. ایشان همچنین برنامه های خود را ارائه کردند و درباره توسعه فرهنگ کشور، اصلاح قوانین ناکارآمد در حوزه فرهنگ و حل شکاف های بوجود آمده در کشور به دلیل تهاجم غرب سخن گفتند. از سوی دیگر استفاده از ظرفیت کمیسیون قضایی برای حوزه فرهنگ در این جلسه مطرح شد. در مجموع ایشان توانست کمیسیون را قانع کند اما باید ببینیم عملکرد ایشان در صحن چگونه خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس دربارع حضور وزیر ورزش پیشنهادی اظهار کرد: ایشان سابقه خوب و تخصص خوبی دارد و به نظر میتواند موفق عمل کند. توجه به ورزش بانوان، اصلاح ساختارهای ورزش جوانان، توجه به ورزش همگانی و آسیب شناسی در نظام ورزش کشور در جلسه کمیسیون مطرح شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در ادامه وزیر پیشنهادی اقتصاد در جلسه حاضر شد. توجه به ثبات اقتصادی، کنترل تروم، حذف امضاهای طلایی و استفاده از دیپلماسی اقتصادی از جانب ایشان مطرح شد. به شخصه تجارب آقای همتی را قبول دارم و مهم ترین ماموریت ایشان باید کنترل ابر تورم در کشور باشد. توضیحات ایشان قانع کننده بود و توانست نظر اعضای بیشتر کمیسیون را به خود جلب کند.

آذری گفت:‌ آقای عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز در کمیسیون حقوقی حضور یافت. تامین منافع ملی و تحکیم امنیت ملی و عزت ملی برنامه های اصلی ایشان است. توسعه اقتصاد خارجی، مدیریت پیمان های منطقه ای، استفاده از مناطق آزاد، رفع شرافتمندانه تحریم ها، اصلاح ساختارهای نهاد وزارت خارجه و ساماندهی اتباع خارجی در جلسه با آقای عراقچی مطرح شد و در مجموع اقبال کمیسیون به ایشان خوب بود.

آذری در پایان خبر از حضور وزیر پیشنهادی کار در کمیسیون حقوقی داد و عنوان کرد: ایشان را آدم توانمند و با اطلاعی میدانم. اصلاح نظام اطلاعاتی و ایجاد سیستم شفاف اطلاعاتی و توجه به ویژه به ظرفیت نمایندگان برای فعالیت های عمومی کشور در جلسه با ایشان مطرح شد.

۲۷۲۱۹