شناسهٔ خبر: 68157313 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

توزیع عادلانه اعتبارات، غبار محرومیت را از گلستان زدود

استاندار گلستان گفت: توزیع عادلانه فرصت‌ها، اعتبارات و امکانات در میان شهرها و روستاهای استان توانست غبار محرومیت را از چهره نقاط محروم گلستان بزداید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: در توزیع اعتبارات از جمله اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، سهم هر شهرستان براساس محرومیت‌، برخوردار نبودن از زیرساخت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها مشخص شد.

وی ادامه داد: در توزیع اعتبارات عمرانی نیز جبران عقب‌ماندگی‌های گلستان در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا پس از ۳۳ ماه، میزان بهره‌مندی یک شهروند مراوه‌تپه‌ای از اعتبارات حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۱، افزایش پنج برابری و در مجموع ۳۳ ماه اخیر رشد بیش از چهار برابری داشته است‌.

استاندار گلستان در خصوص ترافیک بالای شهر گرگان گفت: حجم زیادی از ترافیک شهر گرگان ناشی از افزایش قابل‌توجه تعداد خودرو است که باید تدابیر لازم برای کاهش بار ترافیکی اندیشیده شود.

زنگانه یادآور شد: قطعه یک کمربندی گرگان که در دو ماه گذشته افتتاح شده ۱۵ کیلومتر است که از لحاظ استانداردها نسبت به بزرگراه فعلی وضعیت بسیار بهتری دارد و تا حدودی می‌تواند از معضل ترافیک گرگان بکاهد.

وی همچنین در پاسخ به گلایه برخی خبرنگاران مبنی بر تأخیر دستگاه‌های اجرایی در پرداخت آگهی‌ها، خواستار برخورد قانونی دستگاه‌های نظارتی با این دستگاه‌ها شد و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواست؛ به دستگاه‌های اجرایی مهلت قانونی یک ماهه دهند و همچنین مکاتبه‌ای با دستگاه‌های نظارتی داشته باشند تا در صورت استنکاف از قانون، برخورد قانونی صورت بگیرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه در بین این همه گردش مالی دستگاه‌های اجرایی، نباید پرداخت هزینه آگاهی خبرنگاران به تأخیر بیفتد، افزود: امروز مکاتبه‌ای به بازرسی استان صورت بگیرد تا حقوق قانونی خبرنگاران به صورت جدی مطالبه شود و اولین دستگاه اجرایی هم که باید الزام ویژه نسبت به رعایت این قانون داشته باشد استانداری گلستان است.

وی خواستار توجه بیشتر به عکاس خبرنگاران استان گلستان شد و گفت: تنها شش نفر از عکاس‌خبرنگاران ما عضو صندوق اعتباری هنر هستند که باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود و البته از این پس ملاک استانداری گلستان در تجلیل‌ها، قدردانی از همه عکاسان و خبرنگاران فعال و میدانی استان گلستان است.

زنگانه همچنین بر ضرورت حل مشکل مسکن خبرنگاران نیز تاکید کرد و خواستار تشکیل شرکت تعاونی به تفکیک شهرستان با همکاری خانه مطبوعات و یکی از خبرنگاران پیشکسوت استان گلستان شد.

وی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که اصحاب قلم از لحاظ معیشتی در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند، تصریح کرد: بهبود معیشت و افزایش حقوق معلمان گام دیگر دولت سیزدهم بود که تأثیر بسیار خوبی در جامعه دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه رئیس‌جمهور رویکرد خوبی در پرداخت عادلانه حقوق دارند و امیدوارم بتوانند نسبت به تحقق این مهم اهتمام ویژه ورزند، گفت: امیدوارم حقوق معلمان از جمله معلمان مهد کودک و پیش‌دبستان در بالاترین میزان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استان گلستان برای جبران عقب ماندگی تاریخی خود باید به نرخ رشد ۱۴ درصدی برسد، تصریح کرد: چشم‌انداز شورانگیز استان رسیدن به میانگین درآمد سرانه کشوری بود که در همین راستا، از ۴۷ درصد درآمد میانگین کشور به ۵۲ درصد رسیدیم که امیدواریم این چشم‌انداز به‌طور کامل تحقق پیدا کند.

زنگانه با اشاره به اینکه ۹۸ هزار میلیارد ریال در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان انجام شد، افزود: از ۹۵ نقطه حادثه‌خیز، ۶۰ نقطه در استان گلستان ایمن‌سازی شده است.

وی از حفر ۱۰۰ چاه جدید و مهندسی مجدد ۵۶۰ حلقه چاه در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: با اقدامات انجام‌شده، تنش شدید آبی در استان گلستان به تنش خفیف رسیده گرچه هنوز این مشکل به طور کامل تمام نشده اما با شیرین‌سازی آب خزر قابل‌حل خواهد بود.

به گفته استاندار گلستان، نرخ بیکاری استان گلستان در انتهای فصل بهار امسال به ۷.۸ درصد رسیده، همچنین نرخ رشد اقتصادی استان از منفی ۵.۴ سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۳ در سال ۱۴۰۲ رسیده و در مجموع، گلستان رشد ۹.۷ را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از مدیران ارشد گلستان در دولت سیزدهم از جریان غیرهمسو بودند، تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده مرهون زحمات مدیران، نخبگان و فرزندان استان گلستان است.