شناسهٔ خبر: 68151188 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای ۷۰۰ هکتار عملیات توسعه در شهرک صنعتی بعثت آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - مدیر نظارت شهرک صنعتی بعثت آذربایجان شرقی گفت: در سه سال گذشته ۷۰۰ هکتار عملیات توسعه در شهرک صنعتی بعثت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی در حال احداث خاورمیانه اجرا شده که این حجم از عملیات در این مدت در کل کشور بی‌نظیر است.

صاحب‌خبر -

«عزیز یوسف زاده»، روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بعثت در گفت و گو با ایرنا افزود: وسعت این شهرک صنعتی حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار است که از این میزان، یک هزار و ۲۰۰ هکتار وارد فاز عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه فاز عملیاتی توسعه این شهرک از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون زیرسازی ۷۰۰ هکتار آن انجام شده و روسازی آن نیز در حال تکمیل است.

مدیر نظارت شهرک صنعتی بعثت تبریز، اعتبار اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی را حدود هفت هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران این شهرک پرداخت شده است.

یوسف زاده، ادامه داد: در اجرای فاز توسعه این شهرک، حدود ۱۲۰ کیلومتر خیابان سازی و بیش از ۹۰۰ کیلومتر جدول گذاری می شود که بعد از اتمام فاز عملیاتی این شهرک، ۵۶۰ واحد صنعتی در آن مستقر می شود.

وی یادآور شد: در زمان کنونی پیمانکاران شاغل در اجرای طرح توسعه این شهرک زمینه اشتغالزایی مستقیم حدود یک هزار نفر و غیرمستقیم بیش از سه هزار نفر را فراهم کرده اند.

اجرای ۷۰۰ هکتار عملیات توسعه در شهرک صنعتی بعثت آذربایجان شرقی

مدیر نظارت شهرک صنعتی بعثت تبریز گفت: شهرک صنعتی بعثت در فازهای یک و ۲ دارای ۲ پل روگذر است که ۷۰ درصد پل روگذر فاز۱ اجرا شده ولی پل روگذر فاز ۲ پس از اجرای پایه های پل از سوی سرمایه گذار، متوقف شده است.

یوسف زاده، با تاکید بر اینکه عدم اجرای این پل موجب بروز مشکل برای واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک می شود، افزود: مهمترین چالش کنونی شهرک صنعتی بعثت، توقف اجرای پل روگذر فاز۲ توسعه این شهرک است.

وی با بیان اینکه آب و برق واحدهای مستقر در فاز۱ این شهرک تامین شده و گازرسانی به این واحدها نیز در حال اجراست، اظهار کرد: هم اکنون یک دهنه از پل فاز۱ این شهرک تمام شده است و یک دهنه دیگر آن نیز از سوی پیمانکار جدید این پروژه تا سه ماه آینده اجرا و تکمیل می شود.

به گزارش ایرنا، شهرک بعثت، به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه توانایی ایجاد اشتغال برای 150 هزار نفر را دارد و در حوزه شهرستان شبستر، بخش صوفیان و در مسیر آزادراه تبریز - مرند - بازرگان واقع شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که از این تعداد ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و از پنج هزار و ۷۰۰ قرارداد ایجاد واحد صنعتی در استان سه هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال بوده و سه هزار و ۷۰۰ واحد غیرفعال است.

۱۱ هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی در اختیار شهرک های صنعتی استان و از این میزان در چهار هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی عملیات ساخت واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شده یا در حال اجراست.

بیشترین زمینه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی مربوط به صنایع فلزی، شیمیایی و غذایی است.