شناسهٔ خبر: 68135890 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر مصری: ملت‌ها به حرکت درآیند/ سکوت، صهیونیست‌ها را ترغیب به کشتار می‌کند

تهران- ایرنا- تحلیلگر مصری با بیان اینکه سکوت موجب می شود که رژیم صهیونیستی به جنایات بیشتری دست بزند، خواستار به حرکت درآمدن ملتهای عربی و اسلامی و واکنش برق آسای محور مقاومت به این جنایات شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «مجدی احمد حسین» تحلیلگر مصری و سردبیر روزنامه الشعب با اشاره به تداوم کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، گفت: سکوت در قبال کشتارهای قبلی، صهیونیستها را تشویق به رقم زدن فاجعه جدید در مدرسه «التابعین» کرد. مادامی که ملتهای عربی و اسلامی سکوتی خفت بار را در پیش گرفته اند، این جنایات بیشتر هم خواهد شد.

وی افزود: اگر حکام عرب عزت و کرامت داشتند، کشتار التابعین باید نقطه عطفی بود. ما در قبال غزه از اولین قطره خونی که ریخته شد مسئول هستیم و گناه ما با گذشت ۱۰ ماه بیشتر شده است.

این تحلیلگر مصری تصریح کرد: سکوت، صهیونیست‌ها را ترغیب به کشتارهای دیگر می کند. اگر سکوت نبود رژیم صهیونیستی و حامیان آن جرات اقدامی علیه غزه نداشتند.

مجدی احمد حسین ضمن ابراز خشم از طرفهایی که رژیم صهیونیستی را با تهیه مواد غذایی و نفت کمک می کنند، از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه انتقاد کرد.

وی همچنین مواضع اردن و مصر را نیز به باد انتقاد گرفت.

این تحلیلگر اضافه کرد: ملتها باید به حرکت درآیند و به دولتها فشار آورند، زیرا ترسیدن مشکلی را حل نمی کند.

سردبیر روزنامه الشعب مصر درباره واکنش محور مقاومت نیز گفت: محور مقاومت نباید بیش از این واکنش را به تعویق اندازد، آنها باید تا ۴۸ ساعت پس از کشتارها پاسخ دهند تا احدی ادعا نکند که این محور مقاومت بوده که مانع مذاکرات شده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن، دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد شنبه در واکنش به این حمله هولناک اعلام کرد که مسئولیت این جنایت با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این جنایت با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است.

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش حماس نیز طی اظهاراتی در واکنش به این جنایت، تاکید کرد که این جنایت در جریان سفر نتانیاهو به آمریکا با چراغ سبز این کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: همه قربانیان در کشتارهای رژیم اشغالگر زن و کودک هستند و هدف قرار دادن مردم ما هیچ توجیهی ندارد. رژیم اشغالگر قادر به مقابله با مقاومت نیست و در برابر این ناتوانی، خشم خود را روی غیرنظامیان بیگناه خالی می‌کند.