شناسهٔ خبر: 68128569 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران:

شهرداری‌های مازندران بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های استان بدهکار هستند

ساری- ایرنا- مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران گفت: شهرداری‌های این استان در یک سال گذشته می‌بایست ۳۵۰ میلیارد ریال سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت می‌کردند که تا کنون نیمی از این مبلغ پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد عسگری امروز شنبه در همایش شهرداران مازندران که در بابلسر برگزار شد اظهار کرد: شهرداری‌ها طبق قانون باید سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را بپردازند و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: پرداخت نیم درصد سم کتابخانه‌ها از سوی شهرداری‌ها یک اقدام موثر برای توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای مازندران است.

این مسئول با بیان این‌که برای دستیابی به توسعه پایدار توجه به حوزه فرهنگ اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: شهرداری‌ها همان گونه که بر انجام کارهای عمرانی تامید و تمرکز دارند، اجرای طرح‌های فرهنگی را هم در برنامه‌ریزی‌های خود داشته باشند.

عسگری افزود: طبق قانون نیمی از هزینه معتادان متجاهر ماده ۱۶ توسط شهرداری‌های هر شهر باید پرداخت شود و در این حوزه نیز باید توجه کافی داشت.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران گفت: این معتادان متجاهر در کمپ‌های پیشرفته شهرهای بابل و ساری نگهداری می‌شوند که ضرورت دارد شهرداری‌های هر شهر در پرداخت سهم خود اهتمام داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران با بیان این که هزینه در بخش فرهنگی یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان مشارکت شهرداری‌ها در طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی است.