شناسهٔ خبر: 68123150 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان عنوان کرد:

فقدان زیرساخت عامل ضعف صادرات در گلستان

حانیه نامجو

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان یکی از دلایل ضعف صادرات در استان را نبود امکانات و زیرساخت مناسب دانست و گفت: لازمه پیشرفت و رشد، همکاریِ بخش دولتی و فراهم سازی زیرساخت‌ها است که به درستی به آن عمل نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

سعید صفوی صبح امروز در نشست خبری کمسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان با محوریت منطقه آزاد اینچه برون در جمع اصحاب رسانه با اشاره به کمبود زیرساخت صادراتی که در استان گلستان و کشور وجود دارد، اظهار کرد: نبود امکانات لجستیکی سبب ضعف صادرات، تجار و در نهایت ضرر مردم استان و کشور است.

وی با بیان اینکه مرز اینچه‌برون به دلیل موقعیت جغرافیایی خود یک منطقه استراتژیک برای استان گلستان و کشور به حساب می‌آید، توضیح داد: منطقه آزاد اینچه برون تنها مرز خروجی استان گلستان برای صادرات اقلام به دیگر کشورها است.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان وجود زیرساخت در راه‌آهن را از ملزومات اصلی و اساسی توسعه صادرات در استان عنوان کرد و ادامه داد: فراهم سازی زیرساخت مناسب از وظایف دولت در این بخش است؛ همچنین برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این خصوص، نشست‌های متعددی به کرات در اتاق بازرگانی برگزار شده است.

صفوی با عنوان اینکه پس از گذشت سال‌ها همچنان مشکلات تخلیه و بارگیری در این محور وجود دارد، توضیح داد: عدم مدیریت صحیح در این حوزه باعث کمبود امکاناتی مثل نبود جرثقیل مناسب، لیفتراک، انبار و سکو شده است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یک بخش خصوصی و اتاق بازرگانی وظیفه مطالبه‌گری داریم، اذعان کرد: لازمه پیشبرد امور و اهداف همکاری است؛ مدیران استانی باید در راستای توسعه و پیشرفت صادرات در استان و تکمیل امکانات منطقه آزاد اینچه‌برون قدم بردارند.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه از مدیران و مسئولان راه آهن استان برای حضور در این نشست خبری دعوت به عمل آمده بود، اظهار کرد: علی‌رغم دعوت، این مسئولان حاضر به شرکت و پاسخگویی به مشکلات این حوزه در جمع اصحاب رسانه نشده‌اند.

انتهای پیام