شناسهٔ خبر: 68117123 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فرسودگی ۷۰ درصد مدارس شهرستان کارون

اهواز- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: ۷۰ درصد مدارس این شهرستان فرسوده هستند و ۱۵ مدرسه نیز در وضعیت خطرساز قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا خلیل حزبه روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اهواز بیان کرد: در مجموع ۱۸۰ مدرسه در این شهرستان قرار دارد که به دلیل کمبود فضای آموزشی در ۲ نوبت فعال هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان ۴۲ هزار نفر است اظهار کرد: با این حجم دانش‌آموز تنها ۲ هزار و ۳۰۰ نیرو در آموزش و پرورش کارون فعالیت دارند و با معضل کمبود شدید نیرو روبرو هستیم.

حزبه افزود: با وجود کمبود نیرو در این شهرستان امسال ۳۰ نفر نیز بازنشسته شدند و ۷۰۰ نفر نیز درخواست انتقالی به استان‌ها و یا شهرستان‌های دیگر را دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون اظهار کرد: متاسفانه به دلیل محرومیت شهرستان و نبود انگیزه و حمایت کافی، ماندگاری نیروهای فرهنگی در این شهرستان بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه برخی مناطق این شهرستان فاقد مدرسه به ویژه برای دختران هستند ادامه داد: به عنوان مثال در منطقه اسلام آباد این شهرستان با جمعیت ۱۲ هزار نفری هیچ مدرسه دخترانه‌ای وجود ندارد و یا در کوی شهید محسن ( گاومیش آباد) تنها ۲ مدرسه ابتدایی وجود دارد.

حزبه با ابراز تاسف از نبود هنرستان در این شهرستان بیان کرد: با وجود تاکید وزارت آموزش و پرورش به هدایت دانش‌آموزان برای تحصیل در هنرستان‌ها و مهارت‌آموزی تنها یک هنرستان کشاورزی که امسال راه‌اندازی شد هیچ مرکز دیگری تا کنون در این شهرستان وجود نداشته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون ادامه داد: در سفر رییس جمهور شهید دولت سیزدهم، اعطای ۶۰۴ کولر به مدارس این شهرستان مصوب شد اما تا کنون حتی یک کولر تهیه نشده است.

وی افزود: برخی مناطق تازه ساخت این شهرستان همچون شهرک نور نیز با وجود تعیین ۱۳ هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه اما تا کنون هیچ مدرسه‌ای در این منطقه ساخته نشده و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل باید به مناطق دیگر مراجعه کنند.

فرسودگی ۷۰ درصد مدارس شهرستان کارون

عدم پرداخت سهم شهرداری برای کمک در ساخت مدرسه

حزبه افزود: طبق قانون شهرداری‌ها موظف به پرداخت عوارض ساخت و ساز مدرسه هستند اما تا کنون این اقدام از سوی شهرداری کارون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود صنایع فعال در این شهرستان به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند تصریح کرد: شرکت‌های بزرگی در این شهرستان فعال هستند که می‌توانند برای ساخت مدرسه و حل مشکل کمبود فضای آموزشی شهرستان کارون کمک کنند.

مدیر آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: متاسفانه عدم همکاری شرکت‌ها و کارخانجات و دستگاه‌های مربوطه در این شهرستان باعث شده تا دانش‌آموزان این شهرستان در شرایط سختی به تحصیل بپردازند و یا در مواردی ترک تحصیل کنند.

به گزارش ایرنا، پیش از این اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد ۵۰ درصد مدارس این استان نیاز به بازسازی و بهسازی دارند و برخی مدارس خوزستان قدمت بسیار زیادی دارند و برای تحصیل دانش آموزان خطر آفرین هستند.

شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت عبدالله، ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۱ توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد، شهرهای کوت عبدالله، کنعان، ربیع و شیرین شهر چهار شهر از این شهرستان به حساب می‌آیند.