شناسهٔ خبر: 68089170 - سرویس فرهنگی
منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هدایتگری و تربیت نفوس بزرگترین رسالت روحانیت است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رسالت روحانیت همان رسالت انبیاء و امامان معصوم(ع) است، گفت: هدایت‌گری و تربیت نفوس انسان‌ها بزرگترین رسالت طلاب و روحانیت است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با حضور در جمع اساتید و طلاب مدرسه تابستانه دارالعلم که به همت آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان، با میزبانی از ۵۰۰ طلبه از سراسر کشور در حرم مطهر امام رضا(ع) در حال برگزاری است؛ با بیان اینکه طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند و او فرمانده است؛ ابراز کرد: تمام انبیاء و اوصیا الهی یک رسالت مهم داشته‌اند و آن تربیت نفوس و هدایتگری انسانها و جوامع بشری به سوی خداوند سبحان است و روحانیت و طلاب ادامه دهندگان این راه نورانی هستند.
وی در ادامه با طرح این سؤال که چرا مدرسه تابستانه دارالعلم در مشهد برگزار شده است؟ توضیح داد: در برگزاری این مدرسه تابستانه، بنا این بود که کسب علم، دانش و معارف در جوار بارگاه نورانی و شریف ولی خدا عالم آل محمد حضرت رضا(ع) انجام شود تا از برکات و فیوضات این فضای ملکوتی بتوان بهره برد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: کسب علم، دانش و معرفت در جوار مرقد شریف حضرت رضا(ع) در افزایش قدرت یادگیری و فهم معارف و علوم دینی تأثیر گذار بوده و امید است راه چند ساله به برکت این مضجع شریف چند روزه طی شود؛ زیرا در این بارگاه نورانی دائماً فیوضات الهی در جریان است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: با تشکیل دبیرخانه‌ای برای مدرسه تابسته دارالعلم موافق هستم، طلاب بهتر از هرکسی می‌‏توانند برای پر بارتر شدن هرچه بیشتر برنامه‌های این مدرسه، نوع دروس و مباحث کمک کنند و پیشنهاد دهند؛ البته معتقدیم که در برگزاری این مدرسه نباید تنها به این دو هفته بسنده شود؛ باید به شکل دیگری و متناسب با شرایط ایام تحصیلی نیز این برنامه‌ها ادامه و استمرار یابد.
گفتنی است؛ مدرسه تابستانه دارالعلم با حضور ۵۰۰ طلبه از سراسر کشور در حرم مطهر امام رضا(ع) از ۱۴ مردادماه امسال در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز و تا ۲۶ مردادماه ادامه خواهد یافت.