شناسهٔ خبر: 68088849 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری قزوین

۲۲۰ کارشناس رسمی دادگستری در قزوین مشغول به کار هستند

قزوین - ایرنا - رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری قزوین از اشتغال و فعالیت ۲۲۰ کارشناس رسمی در ۴۳ رشته تخصصی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا فرخ زاد روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: در سال جاری ۵۷۸ نظریه کارشناسی توسط این مرکز صادر شده است که ۱۰۲ نظریه معاضدتی بود.

وی اضافه کرد: استان قزوین در تحقق سند تحول قضایی به خصوص احیای حقوق عامه پیشتاز است و به جایگاه حقوق عامه و کارشناسان رسمی توجه ویژه ای دارد.

فرخ زاد بیان کرد: مرکز کارشناسان به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه و رعایت حقوق شهروندی راه اندازی شد تا دستگاه قضا نیز با توجه به تخصصی‌تر و پیچیده‌تر شدن امور بتواند برای رفع نیاز جامعه از توان کارشناسان به عنوان بازوان قدرتمند قضات در صدور آرا بهره بگیرد.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین افزود: قضات دادگستری جهت صدور احکام حقوقی در حوزه های مختلف، نظر و دیدگاه کارشناسان این مجموعه را به عنوان مبنای آراء خود قرار می دهند.

فرخ زاد اظهار داشت: دستگاه های اجرایی، نهادهای دولتی و غیر دولتی، بانک ها و دیگر مجموعه ها، افراد حقیقی و حقوقی مخاطبان این مرکز هستند و این امکان را دارند تا از توان و تخصص کارشناسان رسمی دادگستری استفاده کنند.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین بیان کرد: کارشناسان این مرکز از میان نخبگان و معتمدان قوه قضائیه انتخاب می شوند و با گزینش از سوی این قوه باید فعالیت خود را با حساسیت ویژه و دقت بیشتر انجام دهند.

این مسوول تصریح کرد: بر اساس هدفگذاری‌ها و زیرساخت‌های نرم افزاری که برای کارشناسان تدارک دیده شده است، عموم جامعه می‌توانند با استفاده از سامانه ۱۵۱۵ درخواست کارشناسی خود را در تمامی رشته ها ثبت کنند.

فرخ زاد با اشاره به افتخارات مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین گفت: کسب رتبه نخست در کارشناسی معاضدتی کشور، انتخاب یکی از اعضای مرکز به عنوان شورای راهبردی تولید محتوا و سرفصل های آموزشی برای تمامی رشته ها، عضویت کارشناسان مرکز در شورای بازرسی استان‌ها و کسب رتبه نخست کشور در زمینه نظریه برتر کارشناسی در ۲ سال متوالی از افتخارات مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین است.

وی با اشاره به دوره های آموزشی برگزار شده در این مرکز، گفت: بیش از یک هزار نفر ساعت دوره آموزشی با استفاده از ظرفیت مرکز در ۲ سال گذشته در استان برگزار شده است و تا پایان سال ۱۲ دوره نیز برگزار خواهد شد.