شناسهٔ خبر: 68084233 - سرویس بین‌الملل
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بیانیه جنبش پرتغالی «برای مردم فلسطین» در محکومیت ترور شهید هنیه؛ لیسبون روابط با رژیم صهیونیستی را قطع کند

جنبش پرتغالی حامی فلسطین با تاکید بر محکومیت ترور اسماعیل هنیه از سوی رژیم صهیونیستی و برشمردن جنایت‌های مکرر و مستمر این رژیم، به دولت پرتغال پیشنهاد قطع روابط با رژیم اسرائیل را داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین در این بیانیه آمده است:

در عین حال، اسرائیل به تعمیق استعمار خود در کرانه باختری ادامه می‌دهد و به اقدام‌های تحریک‌آمیز (با تمرکز ویژه بر بیت‌المقدس) و انجام انواع خودسری‌ها و وحشیگری‌ها علیه اسرای فلسطینی تحت سیطره خود ادامه می‌دهد.

در این زمینه، اقدام‌های اتحادیه اروپا در قبال اسرائیل به‌طور فزاینده‌ای غیرقابل قبول است؛ خود رای بودن اتحادیه اروپا، اگر نخواهیم از کلمه همدستی استفاده کنیم، در حفظ توافقنامه همکاری غیرقابل تحمل است، در حالی که آنچه لازم است، اقدام‌های قوی برای پایان دادن به نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی از سوی دولت صهیونیستی است.

پرتغال نیز نمی‌تواند به نادیده گرفتن واقعیت ادامه دهد و به‌طور عینی خود را با کشور متجاوز و ناقض قوانین بین‌المللی همسو کند؛ پرتغال نمی‌تواند به حفظ روابط «عادی» با اسرائیل ادامه دهد (نمونه آن در صورت تایید، خبر نشستی در لیسبون بین وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور در ماه سپتامبر است که توسط MPPM گزارش شده است)، و آرای دادگاه بین‌المللی دادگستری ICJ و نسل‌کشی جاری را نادیده بگیرد.

MPPM از نهادهای مستقل و به‌ویژه دولت پرتغال می‌خواهد که خود را متعهد به برقراری آتش‌بس و صلح کند و در نخستین گام کشور فلسطین را بدون تاخیر به رسمیت بشناسد.

MPPM بر همبستگی خود با نیروها و کشورهایی که در خاورمیانه با تروریسم صهیونیستی روبرو هستند و در کنار آرمان مردم فلسطین ایستاده اند، تاکید می‌کند.

MPPM بر همبستگی همیشگی خود با مبارزه مردم فلسطین علیه نسل‌کشی اسرائیل، علیه اشغالگری و حل مسئله آوارگان مطابق با قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل، برای فلسطینی مستقل و خودمختار با پایتختی بیت‌المقدس شرقی تاکید می‌کند.

311311