شناسهٔ خبر: 68081467 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار البرز:

خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم خدمات دولت را تشریح کنند

کرج - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم ضمن خنثی سازی تبلیغات دشمنان اسلام ، خدمات دولت را تشریح کنند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ،« مرتضی ولی پوری» روز چهارشنبه درآیین تجلیل از خبرنگاران و اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان البرز افزود: تشریح خدمات دولت همان تشریح خدمات ارزنده نظام اسلامی است که بسترهای امیدآفرینی را درجامعه گسترش می دهد .

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم در استان البرز اتفاقات خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن ، نهضت مدرسه سازی ، کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی رخ داده است .
ولی پوری تاکید کرد: رسالت خبرنگاران در تبیین خدمات دولت ، حق گویی و حق جویی ، نگاه دقیق به جامعه به دور از گرایش های سیاسی است .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و براساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در جنگ نرمی که دشمن در پیش گرفته وظیفه آنان دوچندان شده است .
وی اضافه کرد: امروز باید خدمات نظام اسلامی را هرچه بیشتر تبیین کرد و این اطلاع رسانی از راهکارهای موثر در مقابل توطئه های دشمنان به شمارمی رود .

خبرنگاران در خط مقدم مقابله تبلیغات دشمن هستند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این آیین خبرنگاران را همراه همیشگی مسوولان دانست و گفت: خبرنگاران در خط مقدم جبهه رسانه ای برای مقابله با تبلیغات سوء دشمن هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار " علیرضا حیدرنیا" با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس ، افزود: سپاه و بسیج به‌عنوان یک نهاد انقلابی و پیشرونده در جمهوری اسلامی از خبرنگاران پرتلاش در تمام ابعاد حمایت خواهند کرد .

وی تاکید کرد: در جنگ همه جانبه دشمنان خبرنگاران بهترین مفسران واقعیت هستند که افکار عمومی جهان را به خود جلب می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز در این آیین بیان کرد: شناسایی و پیگیری مشکلات مردم ، اطلاع رسانی از جمله نقش های خبرنگاری است که با ایفای این نقش ها از رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود .

غلامرضا درکتانیان » ادامه داد: اخلاق حرفه ای در خبرنگاری از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه موجب جلب اعتماد عموم می شود .

وی افزود: امروز خبرنگاری جزو پرمخاطره ترین حرفه های جهانی است که دشواری های بسیاری دارد و با ابزار کم و ارزان تاثیرگذاری بالایی را از این تلاشگران عرصه اطلاع رسانی شاهد هستیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز درادامه بر آموزش سواد رسانه ای تاکید کرد و گفت: حمایت از قرارگاه جهادی رسانه تراز انقلاب ، ارتقای دانش تخصصی خبری ، حمایت از توسعه اقتصادی رسانه ها ، اعطای تسهیلات برای توسعه فعالیت های رسانه ای ، شناخت استعدادی های استانی در حوزه رسانه از ویژه برنامه های این اداره کل خواهد بود .

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری جشنوارهای رسانه ای که از امروز شروع شده همراه با تجلیل پیشکسوتان این عرصه ، تکریم افراد فعال رسانه ای نیز در کانون توجه قرار گرفته است .