شناسهٔ خبر: 68080757 - سرویس سیاسی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

بزرگترین انتقام ایران ایجاد وحشت میان ۹ میلیون اسرائیلی است - اکو

اقتصاد ایران: یک رسانه صهیونیستی نوشت که بزرگترین انتقام ایران نسبت به ترور هنیه ایجاد رعب و وحشت میان ۹ میلیون نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی طی بیش از یک هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یک هفته پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، رسانه‌های صهیونیستی همچنان از عمق وحشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی نسبت به واکنش انتقام جویانه ایران نسبت به این ترور خبر می‌دهند.

در همین رابطه پایگاه خبری المیادین به نقل از یک تریبون رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نوشت که بزرگترین انتقام ایران نسبت به ترور هنیه این است که بیش از ۹ میلیون اسرائیلی را بیش از یک هفته در ترس و وحشت نگه داشته است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از مناقشه‌های فشرده در سرزمین‌های اشغالی در خصوص نوع واکنش ایران به این ترور خبر داد و مدعی شد که تل آویو اگر مطمئن به انجام این حمله شود، حتی خود را برای حمله پیش‌ دستانه احتمالی نیز آماده می کند.

یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که صهیونیست‌ها به شدت نگران احتمال حمله ایران و حزب‌الله به اسرائیلی‌های خارج از سرزمین‌های اشغالی یا مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌های این رژیم هستند.

این روزنامه به نقل از یک منبع عالی رتبه دیپلماتیک نوشت که اوضاع نمایندگان تل‌آویو در خارج از سرزمین‌های اشغالی بسیار خطرناک است و بسیاری از آنها احساس تهدید می‌کنند.

یدیعوت همچنین به نگرانی دیپلمات‌های خارجی ساکن سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره می کند و می افزاید که دیپلمات‌های کانادایی و خانواده‌های آنها ظهر امروز چهارشنبه به علت التهاب در اوضاع امنیتی سرزمین‌های اشغالی و احتمال حمله ایران، سرزمین‌های اشغالی را ترک می‌کنند و به اردن می‌روند.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ دیروز گزارش داد که «شکل» واحد پولی رژیم صهیونیستی برای ششمین روز متوالی شاهد کاهش ارزش خود بوده و به رقمی معادل ۳.۸۲ شکل برای هر دلار رسید که پایین‌ترین رقم از نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون است.

این افت ارزش در نتیجه انتظار رژیم صهیونیستی برای واکنش انتقام جویانه ایران و حزب الله لبنان نسبت به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و ترور فواد شکر فرمانده نظامی حزب الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت صورت گرفته است.

در همین رابطه شاخص بورس رژیم صهیونیستی نیز با افت شدید همراه بوده و ۳.۳ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته که پایین‌ترین رقم از فوریه گذشته تاکنون بوده است.