شناسهٔ خبر: 68063577 - سرویس اجتماعی
منبع: مشرق | لینک خبر

رئیس پلیس راهور خبر داد:

کاهش ۱۹ درصدی تخلفات رانندگی پس از اصلاح نرخ جریمه‌ها

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آغاز اجرای نرخ جرایم رانندگی از ۲۳ تیرماه امسال گفت: در این مدت میزان اعمال قانونی رانندگان متخلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار سیدتیمور حسینی روز سه‌شنبه در نشست خبری با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و تسلیت سالگرد شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان، رسانه را مهم‌ترین حلقه ‌اتصال دستگاههای اجرایی با مردم دانست و گفت: نبود رسانه تلاش دستگاهها و اثرگذاری برنامه را بی اثر می کند.

کاهش ۷.۸ درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای

وی به دستاوردهای پلیس راهور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در نیمه نخست امسال شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم. بر اساس گزارش جدید پزشکی قانونی معادل ۷.۸ درصد کاهش جانباختگان را نسبت به سال گذشته ناشی از تصادفات داشتیم که نتیجه تلاش همه دستگاهها بود.

سردار حسینی کارهای جزیره‌ای را برای کاستن از حوادث جاده‌ای بی‌اثر دانست و افزود: همکاری بین دستگاهها نشان داد که می‌توان ناهنجاری را مدیریت و کنترل کرد.

وی به موضوع نقل و انتقال خودرو اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که انجام شد، دیگر شاهد پشت نوبتی و صف در این بخش نیستیم و فرایند تعویض پلاک از زمان آغاز تا پایان کار به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است.

به گفته او، پلیس در تلاش است که همین میزان نیز کاهش یابد زیرا راحتی مردم اولویت پلیس است و پلیس وظیفه خود می دارند بهترین خدمات را به مردم کشور ارائه دهد.

کاهش تخلفات رانندگی پس از اصلاح نرخ جرایم

سردار حسینی به اصلاح نرخ جرایم رانندگی اشاره کرد و گفت: این موضوع از تیرماه امسال اجرایی شده است و باید به صراحت گفت در همین مدت کوتاه تاثیر خود را نشان داده است.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: پس از تغییر زمره جریمه از ۲۳ تیر تا به امروز میزان اعمال قانونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته که نشان دهنده کاهش تخلف است.

سردار حسینی بر پویش نه به تخلف و نه به جریمه اشاره کرد و گفت: پلیس از ماهش تخلف و کاهش جریمه استقبال می کند و به دنبال کاهش هرگونه حوادث ناشی از همین تخلفات است.