شناسهٔ خبر: 68054470 - سرویس فرهنگی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهتزاز پرچم شانزدهمین المپیاد دانشجویی در دانشگاه اصفهان اهتزاز پرچم شانزدهمین المپیاد دانشجویی در دانشگاه اصفهان

شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

دبیر کل اجرایی شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با اشاره به زمان آغاز این المپیاد از ۱۷ مرداد گفت: این دوره از رقابت‌ها در دو مرحله با حضور بیش از ۴ هزار شرکت کننده شامل ورزشکاران، سرپرستان، مربیان، انجمن‌های ورزشی، داوران، هیئت‌های ورزشی، مسوولان وزارتخانه، عوامل اجرایی دانشگاه و دانشجویان داوطلب برگزار می‌شود. 


مهدی کارگرفرد افزود: دانشجویان ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی در ۱۲ سالن با هم به رقابت خواهند پرداخت


او  گفت: حدود ۲۰۰ داور از استان اصفهان و شهر‌های کشور، قضاوت این دوره از مسابقات را بر عهده دارند که پیش بینی شده، حدود ۷۵ درصد از داوران بومی باشند.


مهدی کارگرفرد ادامه داد: استفاده از ۸ دستگاه آمبولانس به همراه راننده و ۱۰ پزشکیار، استفاده از ۲۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه ون و ۲۰ دستگاه سواری نیز برای خدمت رسانی به شرکت کنندگان این دوره در نظر گرفته شده است.


او گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز سالن‌های ورزشی، خرید وسایل ورزشی ویژه رشته‌های ورزشی، تغذیه و امور سلف سرویس، اسکان، تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه، حمل و نقل، اورژانس، امور فرهنگی، امور رسانه ای، مراسم افتتاحیه، اختتامیه، خرید نشان، احکام و کاپ‌های مسابقات، در نظر گرفته شده است.


 کارگرفرد افزود: در نظر گرفتن بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی و اصفهان گردی، برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه‌های فیزیولوژی ورزش، تغذیه ورزشی، آسیب شناسی ورزشی، مدیریت ورزشی و تحلیل مسابقات از برنامه‌های حاشیه‌ای این المپیاد است.


دانشگاه اصفهان با ۱۷۰۰۰ دانشجو، ۷۵۰ نفر عضو هیات علمی، میزبان شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از ۱۷ تا ۲۵ مرداد است.


آخرین دوره این المپیاد تابستان ۱۳۷۴ در دانشگاه اصفهان برگزار شد.