شناسهٔ خبر: 68028274 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی در اروپا

تهران – ایرنا – همزمان با گذشت ۳۰۰ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، حامیان فلسطین در برخی از نقاط اروپا به خیایان‌ها آمده و خواهان برقراری آتش‌بس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای یورونیوز، ده‌ها تظاهرکننده حامی فلسطین دیروز (۱۳ مرداد) در پاریس تجمع کرده و خواستار یافتن راه‌ حلی برای جنگ جاری و تحریم اسرائیل در بازی‌های المپیک شدند.

معترضان پارچه نوشته هایی در دست داشتند با مضامین "جنایتکاران جنگی اسرائیل تحریم شوند"، " فلسطین را نجات دهید" و "نسل ‌کشی فلسطینی‌ها را متوقف کنید".

بسیاری نیز از اهتزاز پرچم اسرائیل در بازی های المپیک پاریس ابراز خشم کردند.

در همین حال، جمعیت انبوهی نیز دیروز در مرکز لندن تجمع کرده و خواهان پایان دادن به جنگ جاری شدند.

معترضان در اقدامی نمادین یک خط قرمز بزرگ را به نشانه خطوط قرمزی که اسرائیل از آن ها عبور کرده به نمایش گذاشتند.

در تظاهرات بلگراد نیز فعالان اجتماعی، مهاجران فلسطینی و جمعی از شهروندان پایتخت به همراه محمد النامورا سفیر فلسطین در صربستان و امیر پورپزشک، رایزنی فرهنگی سفارت ایران حضور داشتند.

سخنرانان گردهمایی از جمله سفیر فلسطین با اشاره به اینکه ۳۰۰ روز از آغاز تهاجم و نسل‌کشی اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه می گذرد، گفتند که تاکنون بیش از ۳۹ هزار نفر توسط صهیونیست ها قتل‌عام شدند که بیش از نیمی از آنها زن و کودک هستند. ساکنان کرانه باختری اشغالی نیز از شکنجه روزانه مقامات و شهرک نشینان اسرائیلی در امان نیستند و بیش از ۹۰۰۰ انسان بی گناه از جمله ۳۰۰ زن و ۶۳۵ کودک در زندان های اسرائیل به سر می برند.

به گفته مقام های بهداشتی غزه، تعداد قربانیان حملات چند ماه اخیر تل آویو به این باریکه به ۳۹ هزار و ۵۵۰ نفر رسیده است.