شناسهٔ خبر: 68017382 - سرویس سیاسی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

اجلاسیه شهدای مدافع حرم در شیراز برگزار می شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: شیراز-فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز گفت: اجلاسیه شهدای مدافع حرم و آزادی 47 زندانی جرائم غیر عمد به یاد47 شهید مدافع حرم استان فارس پنجشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مسلم محمدی، اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن دومین کنگره سرداران ۱۵ هزار شهید استان فارس، برگزاری اجلاسیه های مختلفی در دستور کار کنگره اجرا شده که قرار است اجلاسیه شهدای مدافع حرم استان به میزبانی سپاه ناحیه ثارالله شیراز است.

وی ادامه داد: همزمان با این کنگره برنامه‌های متنوعی نیز پیش بینی شده که از جمله می‌توان به آزاد سازی ۴۷ زندانی جرایم غیر عمد به یاد و نام ۴۷ شهید مدافع حرم استان فارس توسط جهادگران بسیج سازندگی شهرستان شیراز اشاره کرد.

محمدی شهدای مدافع حرم را نشانه اعتقاد عملی و قلبی جوانان کشورمان به دین و دانست و بیان داشت: جنبه دیگر مدافعان حرم، جهان نگری انقلاب اسلامی است، چرا که هر انقلابی که شکل گیرد اگر نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین المللی غافل شود دچار آسیب می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز، با بیان اینکه استان فارس در معرفی و شناساندن شهدای مدافع حرم خود به اندازه دیگر استان‌ها موفق نبوده گفت: از ۴۷ شهید مدافع حرم این استان، ۳۲ شهید پاسدار، یک شهید ارتشی و ۱۴ شهید نیز از بسیجیان این استان هستند.

محمدی افزود: اولین شهید مدافع حرم کشور یعنی شهید حسین کیانی که در مهرماه ۱۳۹۰ به شهادت رسید، مربوط به استان فارس و شهر شیراز است که در دارالرحمه شیراز مدفون است.

وی ادامه داد: از دیگر شهدای مدافع حرم استان می‌توان به شهید داود جعفری اشاره کرد که در ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی از رهبر معظم انقلاب مدال افتخار نیز دریافت کرد و پس از عزیمت به سوریه در آنجا شناسایی و ترور شد.

وی اظهار کرد: هر کدام از این شهدا را می‌توان به عنوان الگو و شاخص به کشور و جامعه معرفی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز، در خصوص دیگر برنامه‌های اجلاسیه شهدای مدافع حرم استان فارس گفت: در مجموع افزون بر ۶۳ برنامه توسط مجموعه‌های مختلف سپاه ثارالله پیش بینی شده و یا در حال اجراست که پویش ختم قرآن به ۴۷ شهید مدافع حرم استان از جمله آنها است.

محمدی افزود: پویش فراخوان ارائه ایده در زمینه این اجلاسیه که هم اینک در مرحله داوری قرار دارد و پس از معرفی نفرات برتر همزمان با برگزاری اجلاسیه از آنها تجلیل خواهد شد.