شناسهٔ خبر: 68015257 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر بلاروس در ایران: بازرگانان کشورم آماده همکاری با تجار همدانی هستند

همدان- ایرنا- سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران از آمادگی بازرگانان و فعالان اقتصادی این کشور برای همکاری و تعاملات اقتصادی با بازرگانان همدانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیمیتری کالتسوف روز شنبه در دیدار با استاندار همدان با قدردانی از نگاه مثبت علیرضا قاسمی‌فرزاد به فعالیتهای اقتصادی اظهار کرد: آماده ترغیب فعالان اقتصادی، تجاری و گردشگری کشورمان برای ارتباط با فعالان اتاق بازرگانی استان همدان هستم.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان نیز در این دیدار ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان در بخش‌های مختلف را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: همدان از قطب های گردشگری و کشاورزی ایران به شمار می رود و طی سالیان اخیر حجم سرمایه گذاری صنعتی در آن قابل توجه بوده است.

استاندار همدان اظهار کرد: تولیدات کشاورزی و صنعتی همدان می تواند تامین کننده بخشی از نیازهای مردم بلاروس باشد بنابراین با همکاری اتاق های بازرگانی ۲ طرف می توان مراودات تجاری خوبی ایجاد کرد.

قاسمی فرزاد تأکید کرد: همانطور که ارتباط سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس به خوبی برقرار است، باید فعالین اقتصادی و تجاری دو کشور نیز با هم ارتباط بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: همدان شهری کهن با بیش از ۳هزار و ۵۰۰ سال قدمت تاریخی و شهرنشینی است که گواه این موضوع ثبت محوطه تاریخی #هگمتانه در فهرست آثار جهانی یونسکو در هفته گذشته است.

قاسمی فرزاد گفت: هگمتانه فقط یک اثر از حدود یک‌هزار و ۹۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری همدان بوده و غار شگفت‌انگیز علیصدر که بزرگترین غار آبی جهان است نیز از آثار طبیعی بی‌نظیر در دنیاست.

وی افزود: همچنین استان همدان با وجود ۲ شهر جهانی مبل و منبت ملایر و سفال لالجین می‌تواند یکی از استانهای مدنظر فعالان اقتصادی بلاروس باشد.

وی ادامه داد: استان همدان مقصد گردشگری خوبی برای گردشگران سرتاسر جهان به ویژه شهروندان بلاروس است.

قاسمی‌فرزاد، آمادگی استان برای همکاری با یکی از مناطق جمهوری بلاروس را به سفیر این کشور اعلام کرد.

معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، مشاور ارشد سفارت بلاروس در تهران، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، بلاروس با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت در شرق اروپا واقع شده است.

مینسک پایتخت این کشور واقع در اروپای شرقی است.