شناسهٔ خبر: 68013710 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد هدایت: رزمایش محله اربعینی در همدان آغاز شد

همدان-ایرنا- مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: رزمایش "محله اربعینی" با هدف ترویج فرهنگ و سبک زندگی حسینی در استان همدان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان روز شنبه در سفر به همدان و آیین افتتاحیه رزمایش«محله اربعینی»، این رزمایش را برای ایجاد یک خانواده بزرگ عاشورایی در محلات برشمرد و اظهار کرد: در رزمایش محله اربعینی به دنبال ایجاد فضاد اتحاد و همدلی یا رویکرد اخلاص و خدمت در ایام اربعین به محلات هستیم.

وی اضافه کرد: شرکت در مسیر معجزه آسای اربعین از جلوه های تمدن نوین اسلامی است و امام زمان(عج) با عنایت به جامعه اسلامی جلوه ای از آنچه را که در ظهور رخ می دهد به ما نشان می دهند تا با حضور در این حماسه هم تربیت شویم هم رشد یابیم و هم نگاه‌مان را نسبت به آن اتفاق موعود توسعه دهیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت در تشریح اینکه چطور می توان به تحقق محله اربعینی کمک کرد،اظهار کرد: به عنوان نمونه می توان به اعزام علاقه مندانی که وُسع مالی لازم را ندارند کمک کرد، علاوه بر این حضور مبلغان و طلاب و روحانیون در کاروان های اربعین هم در این باره کمک کننده است.

حجت الاسلام میرمحمدیان همچنین گفت: رزمایش محله اربعینی می تواند فرصت حضور اقشار مختلف مردم از محلات سراسر کشور در حماسه اربعین به عنوان زائر یا جامانده را فراهم و این فضا را بر همه جا غالب کند.

وی ادامه داد: اگر اربعین نبود اتفاقات مبارکی همچون مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر و بسیاری از این مواکب به این صورت وجود نداشت، پیاده روی اربعین ما را بزرگ کرد و رشد داد، این فناوری باید در سطح محلات خرد و نهادینه شود.

حجت الاسلام میرمحمدیان اضافه کرد: از گزاره های جدی در محله اربعینی امسال برداشت روایی مرحوم آیت الله العظمی بهجت از مفهوم «عند قبر الحسین(ع)» است؛ این همجواری تا جایی که زائر هست گسترش می یابد، این نگاهی است که جلوه ای دیگر از اربعین را به ما می چشاند گویی حرم حسینی را در سراسر جهان اسلام گسترش می دهیم.

وی با بیان اینکه در اربعین یا زائر هستیم یا جامانده، گفت: آنها که می روند وظایفی دارند و باید منشاء اثر هم در محله و هم در مسیر پیاده روی باشند، آنها هم که جامانده اند وظایفی دارند مثل تعظیم شعائر یا بدرقه و استقبال از زائران اربعین، این بسیار موثر است و می تواند در فضاسازی محلی کمک کند و محله اربعینی را رقم بزند.

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: وظیفه ما در دهه نخست محرم احیای امر و شعائر بود اما در اربعین وظیفه همه ما حرکت به سمت امام حسین(ع) به قدر وسع و توان است، شاید عده ای در مسجد جمع شوند و به زائران خدمت رسانی داشته باشند، حتی می توان به آنها که شرایط حضور در پیاده روی را ندارند خدمت کرد این رویکرد به گسترش حرکت تمدنی اربعین کمک می کند.

در این مراسم، آیین افتتاحیه رزمایش«محله اربعینی» با حضور حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، حجت الاسلام رضا غلامی روشن مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان، معاونان فرهنگی، کارشناسان ستاد استانی، مدیران ادارات و کارشناسان شهرستانی تبلیغات اسلامی برگزار شد.