شناسهٔ خبر: 68011390 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

استفاده از ظرفیت های سازمانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: شهیدان سرمایه های انقلاب اسلامی هستند و این نهاد نیز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت جدی از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی خود در استان استفاده می کند.

صاحب‌خبر -

سمیه اسمعیلی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین، اظهار کرد: بنیاد شهید قزوین همه ساله و به مناسبت های مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی را در زمینه شهدا برگزار می کند که انجام این کار بیانگر تلاش مسوولان استانی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره و منش شهدا به قشرهای مختلف مردم، به‌ ویژه جوانان است.

وی با تشریح اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: برگزاری ۴۸۵ برنامه فرهنگی طی سال گذشته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهدا با همکاری ۳۵ دستگاه مختلف اجرایی و همچنین برپایی ۵۸ مراسم بیعت با شهدا در ۳۷ حسینیه این استان برگزار شد.

اسمعیلی ادامه داد: برگزاری ۶۳ برنامه مرتبط با فرهنگ ایثار و شهید در خانه شهید خلبان سرلشکر عباس بابایی صورت گرفت و نیز برپایی مراسم هایی از جمله یادواره شهدای خلبان و سلامت، سالروز ورود آزادگان، جشن خواهر و برادری، مراسم تکریم مادران و پدران شهدا و یادواره شهدای شهرستان های بویین زهرا و تاکستان انجام شد.

به گفته این مسوول، طی سال جاری نیز ۲۳۳ برنامه مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره و منش شهدا صورت گرفت که ۱۰ یادواره شاخص و ۱۳ مراسم مختلف از جمله این برنامه ها بود.

وی افزود: ۱۸۵ برنامه تکرم خانواده شهدا و ۲۵ برنامه در خانه شهید سرلشکری خلبان عباس بابایی، برنامه سالروز ورود آزادگان، سالروز شهید رجایی، مراسمات هفته دفاع مقدس و روز جانباز نیز از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این نهاد در سطح استان برگزار شد.

اسمعیلی با اشاره به اینکه استان قزوین در طول هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و بسیاری از تصاویر موجود این شهدا متاسفانه از کیفیت مناسبی هم برخوردار نبودند، تاکید کرد: در همین راستا و از ابتدای سال جاری با استفاده از برنامه های هوشمند، این تصاویر به همراه عکس های شهید خلبان سرلشکر بابایی با کیفیت لازم و در ابعاد مختلف طراحی شده اند که به زودی نیز از آنها رونمایی هم می شود.

به گفته این مسوول، ۳۶۷ گلزار شهدا در سطح استان قزوین وجود دارد که ساماندهی برخی از این اماکن به انجام رسیده و با اولویت بندی صورت گرفته کار مرمت برخی از آنها نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مرمت گلزارهای شهدای استان با مشارکت شهرداری ها صورت گیرد و تهیه مصالح مورد نیاز نیز توسط این نهاد انجام می شود، افزود: برای انجام این کار ۸۰ میلیارد ریال مصوب شده که با اعتبار تخصیص یافته مرمت گلزار شهدای استان به زودی به پایان می رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار هستیم، روزی که یادآور رشادت های این قشر از جامعه است و قطع به یقین خبرنگاران با تبیین اصول اخلاقی خود ضمن بیان حقایق، برای ایجاد نشاط و امید در جامعه از دامن زدن به هرگونه شایعه خودداری کرده و اگر این رسالت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز به کار گرفته شود، بسیار ارزشمندتر خواهد بود.