شناسهٔ خبر: 68010877 - سرویس استانی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

ترانزیت بیش از ۳۰۹ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود - اکونیوز

اقتصاد ایران: بیرجند-معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از ۳۰۹ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مزیدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۳۰۹ هزار و ۲۶۲ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشد هزار و ۱۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای جابجایی این حجم از کالا، ۱۲ هزارو ۶۳۷ سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.

مزیدی ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل آرد، داروهای گیاهی، لوازم یدکی و شکر بوده که از مبادی کشورهای آذربایجان، اندونزی، امارات و هند وارد کشور و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت ۱۸۰ هزار و ۱۰۵ تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل هیدروکربن و سیمان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.

مزیدی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرآیندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه ابتدایی امسال نیز ۱۸ هزار و ۹۳ خودرو وارد و ۱۷ هزار و ۶۲۱ خودرو از این مرز خارج شده‌اند.