شناسهٔ خبر: 68008636 - سرویس بین‌الملل
منبع: مشرق | لینک خبر

خالد مشعل:

هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت/ سرزمین تاریخی فلسطین متعلق به ما است

ایرنا

«خالد مشعل» تاکید کرد که سرزمین تاریخی فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه متعلق به ملت فلسطین است و آنها هرگز رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت نخواهند شناخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، خالد مشعل در اظهاراتی گفت: جنبش حماس هیچ گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت و به شهادت رساندن رهبران و فرماندهان ما فقط باعث می شود که قدرت ملت فلسطین بیشتر شود.

وی تاکید کرد: از ارزش‌هایمان کوتاه نمی‌آییم و اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم. ملت فلسطین حافظ وحدت ملی خواهد ماند و راه جهاد، مقاومت و بازگرداندن حقوق را ادامه خواهد داد.

خالد مشعل افزود: دشمنان ما درس عبرت نگرفتند؛ از صد سال پیش رهبران ما را به شهادت رساندند اما چه نتیجه‌ای داشت؟ هرگاه یک فرمانده شهید شد، فرمانده دیگری جایگزین او شد، این مساله تنها منجر به افزایش قدرت ملت فلسطین می‌شود. دشمن نمی‌داند که ما تمام عمر خود را به عنوان مجاهد سپری می‌کنیم و سپس به شهادت می‌رسیم. ساخت زندگی و ساخت مرگ به دستور الهی را خوب بلد هستیم. شهادت برادرمان اسماعیل هنیه ضایعه بزرگی است اما دشمن نمی داند که خون شهدا راه آزادی و پیروزی را کوتاه‌تر می‌کند. از راه و خط مشی خود محافظت خواهیم کرد و ایجاد فشار بر ما بی فایده خواهد بود. وعده و عید و تهدیدها ما را شکست نخواهد داد و حتی به اندازه یک تار مو باعث نمی‌شود از ارزش‌ها و آرمان‌های خود کوتاه بیاییم.

این رهبر جنبش حماس تاکید کرد: فلسطین از دریای مدیترانه تا رود اردن و از جنوب تا شمال باقی خواهد ماند. قدس قبله و هدف ما است و جایی برای صهیونیست‌ها در خاک فلسطین وجود ندارد. به رهبران امت اسلامی می‌گوییم که زمان آن رسیده است که امت اسلامی به عظمت خود بازگردد. هنیه در اردوگاه الشاطی در شهر غزه در میان مردم خود زندگی کرد و در شادی و غم مردم فلسطین شریک بود.

وی در پایان تاکید کرد: شهید هنیه به مساله فلسطین، ملت و قدس خدمت کرد. او به عنوان مجاهد مبلغ دینی و خافظ قرآن به مردم خدمت کرد. هنیه به عنوان نخست وزیر به مساله فلسطین خدمت کرد، او در میان مردم خود بود و هیچ تفاوتی با آن‌ها نداشت. هنیه تنها در راستای مبارزه به خاطر مساله فلسطین در سطح جهان از نوار غزه خارج شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

درپی شهادت اسماعیل هنیه، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.