شناسهٔ خبر: 68007281 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خوزستان:

‌جهاد دانشگاهی‌ مقبولیت بالایی در جامعه دارد

فاطمه سعدیان

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی از سال ۵۹ فعالیت انقلابی خود را آغاز کرد و از همان ابتدای فعالیت، مسئولیت‌های اجتماعی و دانشگاهی مهمی بر عهده گرفت. در واقع جهاد دانشگاهی نهادی است که مقبولیت بالایی در جامعه دارد.

صاحب‌خبر -

علی اثنی‌عشری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سال ۵۹ به دستور امام تشکیل شد و فعالیت انقلابی خود را آغاز کرد و از همان ابتدای فعالیت، مسئولیت‌های اجتماعی و دانشگاهی مهمی بر عهده گرفت و این فعالیت‌ها رفته رفته افزایش یافت. به گونه‌ای که اکنون در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی فعالیت‌های شاخصی انجام می‌دهد. در واقع جهاد دانشگاهی نهادی است که مقبولیت بالایی در جامعه دارد.

جهاد دانشگاهی در برگزاری آزمون‌های استخدامی پا به پای سازمان سنجش

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های اصلی جهاد دانشگاهی، آموزش کوتاه مدت و آموزش عالی است و استان خوزستان در این حوزه پیشرو بوده است چون از دهه ۷۰ موسسه آموزش عالی را تاسیس کرد و پس از آن نیز مرکز آموزش عالی علمی کاربردی راه‌اندازی شد. پس از آن نیز مراکز آموزش کوتاه مدت و ضمن خدمت نیز آغاز به کار کردند.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی به ویژه واحد خوزستان در برگزاری آزمون‌های استخدامی پا به پای سازمان سنجش است و از این نظر، دولت اعتماد بالایی به جهاد دانشگاهی داشته است.

اعطای وام‌های اشتغال به فارغ التحصیلان و مهارت‌آموزان

اثنی‌عشری اضافه کرد: در استان خوزستان بزرگترین آزمون استخدامی تاریخ استان با شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در ۸۹ حوزه امتحانی برگزار شد. جهاد دانشگاهی خوزستان از ابتدای سال ۱۴۰۰، میزبان ۳۶ هزار نفر در آزمون‌های استخدامی بوده است. امسال نیز ۹ آزمون استخدامی ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

وی عنوان کرد: معاونت آموزشی امسال با اجرای طرح مشترکی با استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جزو نهادهای حمایتی برای ارایه وام‌های اشتغالزایی در نظر گرفته شده است. این طرح برای اولین‌بار برگزار خواهد شد. این وام‌ها به فارغ التحصیلان و مهارت آموزان ارایه می‌شود.   

افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی تا دو هفته آینده

اثنی‌عشری افزود: در سال ۱۴۰۳، تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای ایجاد مرکز tmc یا مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی منعقد شد و این مرکز تا دو هفته آینده افتتاح خواهد شد.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: همچنین با توجه به نیازهای استان امسال راه‌اندازی مرکز آموزش‌های کوتاه مدت شماره سه مدنظر است.

انتهای پیام