شناسهٔ خبر: 67985746 - سرویس اجتماعی
منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان:

بسیاری از کودکان کار از اتباع خارجی هستند/ متولی اصلی بهزیستی است

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بسیاری از کودکان کار از اتباع خارجی هستند، گفت: برای اتباع پروتکل‌های بین‌المللی حاکم است و شهروندان برای گزارش چنین موضوعاتی در سطح شهر می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی مرادیان‌نژاد امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد_ در جلسه کارگروه فرهنگی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ۱۱ نهاد از جمله بهزیستی، متولی موضوع کودکان کار هستند و طبق ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه متولی اصلی این موضوع، بهزیستی است.

وی افزود: در حوزه جمع‌آوری کودکان کار همکاری با سایر نهادها در راستای رسیدگی به این موضوع باید تنگاتنگ و مفید باشد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به موارد جعلی مطرح شده در حوزه فضای مجازی تاکید کرد: گزارشی درباره درگیری کارکنان مرکز پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با کودکان کار نبوده است و در حال حاضر گزارشی از این موضوع نداشته‌ایم.

مرادیان‌نژاد گفت: در فصل تابستان با توجه به اوقات فراغت کودکان، شاهد افزایش تعداد کودکان کار در معابر شهر هستیم، اما بر اساس. وظایفی که بر عهده داریم، کودکان کار را با حکم قضائی به سایر نهادها تحویل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان کار از اتباع خارجی هستند، ادامه داد: برای اتباع پروتکل‌های بین‌المللی حاکم است و شهروندان برای گزارش چنین موضوعاتی در سطح شهر می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بعضی موارد نیز مربوط به موارد امنیتی است، زیرا بسیاری از آن‌ها فرار می‌کنند و یک باند هستند.