شناسهٔ خبر: 67983990 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

دوئل جوان‌گرایی در گل‌گهر؛ آیا سهمیه آسیا محقق می‌شود؟

کرمان - ایرنا - به عقیده برخی منتقدان، نقل و انتقال‌های پیش‌فصل لیگ برتر برای گل‌گهر سیرجان مثل سال‌های گذشته پررنگ نبوده و این تیم فوتبال با تمرکز بر جذب جوانان جویای نام، نتوانسته ستاره‌های چندانی را به خدمت بگیرد؛ در عین حال، این اظهارات در حالی مطرح می شود که به گفته مسئولان باشگاه، امسال این تیم برای کسب سهمیه آسیا بسته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، براساس گزارش ها جدایی چند مهره سرشناس سیرجانی ها از جمله روبرتو تورس، سامان فلاح، سعید سحرخیزان، علیرضا کوشکی، بهنام برزای، مهدی ممی‌زاده امسال از ترکیب تیم فوتبال گل گهر سیرجان قطعی شده است.

فهرست خروجی های تیم فوتبال گل گهر سیرجان در حالی است که این تیم پس از انتخاب مهدی تارتار به عنوان سرمربی خود، تاکنون موفق به جذب ۹ بازیکن جدید و در این زمینه سامان نریمان جهان، علی قربانی، علیرضا کاظمی، فرزین گروسیان، گوستاوو واگنین، مجید عیدی، علی اصغر شیخ الاسلامی، عثمان اندونگ و محمدمهدی زارع به عنوان بازیکن جدید تا این لحظه به تیم گل گهر اضافه شده اند.

دوئل جوان‌گرایی در گل‌گهر؛ آیا سهمیه آسیا محقق می‌شود؟ انعقاد قرارداد شیخ الاسلامی با گل گهر سیرجان

گرچه باشگاه گل گهر سیرجان سریع تر از سایر رقبا به فکر جذب بازیکنان جدید افتاد و توانست در جریان نقل و انتقالات آغاز فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۴ چند بازیکن را هم به خدمت بگیرد اما برخی منتقدان می گویند سیرجانی ها تا این لحظه نتوانستند تیمی اثبات شده و در حد و اندازه سال های گذشته ببندند و هنوز در فرصت نقل و انتقالات پیش از فصل پررنگ ظاهر نشده اند.

منتقدان می گویند سیرجانی ها تا این لحظه نتوانستند تیمی در حد و اندازه سال های گذشته ببندند و هنوز در فرصت نقل و انتقالات پیش از فصل پررنگ ظاهر نشده اند

با وجود اینکه گل گهر موفق شده از فروش ستاره های جوان خود درآمد خوبی کسب کند اما خارج شدن بازیکنانی همچون فلاح و سحرخیزان ملی پوش و همچنین تورس اسپانیایی که در فصل گذشته عملکرد مطلوبی در این تیم داشتند، همچنان محل پرسش است، زیرا گل گهر می توانست با سرمایه گذاری بیشتر روی این بازیکنان جوان که خود را ثابت کرده اند، آینده بهتری را برای سال های آینده این تیم بسازد.

از بعد دیگر جذب بازیکنانی که پس از بستن قرارداد با گل گهر، به سیرجان با تعلل به سیرجان آمدند، نیز نیاز به واکاوی دارد. با این وجود بیش از ۱۰ روز است که خبر جذب گوستاوو واگنین برزیلی اعلام شده اما این بازیکن طی این روزها در اردوی سیرجانی ها آفتابی نشده بوده و در این زمینه عده ای می گفتند که این بازیکن شاید در پی لغو قرارداد خود رفته است. هرچند واگنین سرانجام پس از ۱۰ روز در تمرین بدنسازی تیم فوتبال گل گهر سیرجان حضور یافت تا با تاخیر در تمرین های حساس پیش از فصل کار خود را به صورت رسمی در تیم جدیدش آغاز کرده باشد.

دوئل جوان‌گرایی در گل‌گهر؛ آیا سهمیه آسیا محقق می‌شود؟ گوستاوو واگنین در تمرین بدنسازی تیم فوتبال گل گهر سیرجان

واگنین سابقه عضویت و بازی در تیم‌هایی همچون سالرنیتانا (سری آ)، نووارا (سری ب)، مسینا(سری د) و لچه(سری آ) ایتالیا، لیائونینگ چین(سوپر لیگ فوتبال)، عجمان امارات(لیگ برتر) و یونیورسیتاتئا کرایووا رومانی(لیگ دسته یک) را در کارنامه دارد و طی ۲ فصل گذشته با حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران و تیم تراکتور تبریز نیز توانست توانمندی های خود را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ‌برتر فوتبال معرفی کند.

حالا تیم فوتبال گل گهر سیرجان با جذب واگنین برزیلی به عنوان وینگر (هافبک هجومی) می تواند اندکی خلاء بازیکنان از دست رفته همچون تورس اسپانیایی را جبران کند.

همچنین مدیران باشگاه گل گهر سیرجان امید حامدی‌فر هافبک ۲۳ ساله استقلال تهران و یکی از بازیکنان جوان تیم ملی امید از تیم نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر کشور را به خدمت گرفتند.

علاوه بر جذب علی اصغر شیخ الاسلامی ۲۱ ساله و علیرضا کاظمی وینگر جوان استقلال خوزستان، قرارداد با محمدمهدی زارع مدافع ۲۱ ساله تیم پارس جنوبی جم در لیگ دسته یک فوتبال کشور نیز در راستای جوان گرایی این تیم توصیف شده است؛ زارع طی قراردادی سه ساله به گل گهر پیوست.

همچنین باشگاه گل گهر سیرجان عثمان اندونگ مدافع ۲۴ ساله سنگالی فصل گذشته استقلال خوزستان را نیز که سابقه بازی در کشورهای سنگال، اروگوئه و آرژانتین را دارد برای تقویت خط دفاعی خود به کار گرفته؛ گرچه استقلال خوزستان فصل گذشته نتوانست نتایج درخشانی را در لیگ برتر به دست بیاورد اما استفاده از اندونگ در کنار مهران گلزاری، علیرضا آرتا و مهدی تیکدری‌نژاد شاید بتواند تاحدودی قدرت را چاشنی سرعت بخش دفاعی تیم کند و اندونگ در سیرجان بتواند موثر واقع شود.

پس از انتخاب تارتار به عنوان سرمربی آبی ها، تیم فوتبال گل گهر سیرجان بخشی از تمرین های خود را در سیرجان پیگیری کرد و حالا چند روز است که این تیم در اردوی آماده سازی تهران به سر می برد و گفته می شود که سیرجانی ها روز پنجشنبه یک دیدار تدارکاتی را با تیم تازه لیگ برتری شده، خیبر خرم آباد برگزار خواهند کرد، سپس روز پایانی هفته جاری به ترکیه سفر می کنند تا همچون سال گذشته چند بازی دوستانه با تیم های باشگاهی این کشور داشته باشند.

دوئل جوان‌گرایی در گل‌گهر؛ آیا سهمیه آسیا محقق می‌شود؟ احمد زنده روح کاپیتان تیم گل گهر سیرجان در تمرین این تیم - تهران

با این حساب، در عمل، بیشتر فرصت نقل و انتقال ها برای تیم فوتبال گل گهر سیرجان فقط تا پایان هفته جاری باقی است، پس از اردوی ترکیه به احتمال فراوان بازیکنان زیادی را به خدمت نخواهند گرفت و با همین ترکیب به میدان جام خلیج فارس خواهد رفت؛ ترکیبی که این روزها منتقدان بسیاری پیدا کرده است.

در عمل بیشتر فرصت نقل و انتقال ها برای تیم فوتبال گل گهر سیرجان تا پایان هفته جاری باقی است و این تیم پس از اردوی ترکیه به احتمال فراوان بازیکنان زیادی را به خدمت نخواهند گرفت

روند آماده سازی شاگردان تارتار علاوه بر تمرین ها، جذب چند بازیکن و تمدید قرارداد برخی بازیکنان و چند بازی دوستانه با تیم های داخلی و خارجی برنامه ریزی شده تا سیرجانی ها امسال با این برنامه به استقبال رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور بروند.

آنطور که مسئولان باشگاه گل گهر سیرجان اعلام کردند هدف سیرجانی ها از حضور در این فصل رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور (جام خلیج فارس) کسب سهمیه آسیا است و حالا باید دید تیمی با این بنیه و بازیکنان، چه بهره ای از جدول رده بندی لیگ فرسایشی امسال خواهد برد و آیا این تیم که جوان و کم تجربه بسته شده، با وجود رقبای تا دندان مسلح خود می تواند به این هدف دست یابد؟.

شاید تا حدودی جوان‌گرایی باشگاه گل‌گهر سیرجان در نتایج این تیم برای فصل جدید رقابت های لیگ برتر کشور اثر مثبتی داشته باشد اما نتواند فرصت عرض اندام زیادی را در میان تیم های حاضر در این رقابت ها به دست بیاورد اما به نظر می رسد که روند جوان‌گرایی گل گهر شاید بتواند در آینده باری از دوش سیرجانی ها بردارد؛ باید منتظر ماند و نتیجه این دوئل گل گهر را دید.

تیم های فوتبال گل گهر سیرجان و مس رفسنجان نمایندگان استان کرمان در لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) هستند و تیم های خاتون بم و شهرداری سیرجان در لیگ برتر بانوان توپ می زنند.