شناسهٔ خبر: 67980998 - سرویس بین‌الملل
منبع: الف | لینک خبر

  کویت خواستار اقدام «فوری» و «قاطع» جهانی برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه شد

وزارت امور خارجه کویت در واکنش به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، خواستار اقدام فوری و قاطعانه جامعه جهانی برای ممانعت از تشدید تنش نظامی در منطقه شد و بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف توقف جنایات تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: کویت نگرانی شدید خود از اقدام جنایتکارانه و غیرمسئولانه رژیم اسرائیل را اعلام می‌دارد و تأکید می‌کند که این رفتار تجاوزکارانه، اقدامی خطرناک و نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله احترام به حاکمیت یک کشور مستقل است.

وزارت امور خارجه کویت همچنین خواستار اقدام قاطع و فوری سازمان ملل و جامعه جهانی برای جلوگیری از هر گونه تشدید تنش نظامی و ایجاد هرج و مرج در منطقه و سراسر جهان شد و بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای متوقف کردن تجاوزات و نسل‌کُشی ملت فلسطین تأکید کرد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.