شناسهٔ خبر: 67972132 - سرویس اجتماعی
منبع: ایرنا | لینک خبر

وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای اعلام کرد؛

عروج هنیه پاداش سال‌ها مجاهدت و ایثار است/از مواضع رئیس جمهور حمایت می‌کنیم

تهران- ایرنا- وزارت آموزش و پرورش در پی شهادت شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام بزدلانه حمایت خود را از مواضع انقلابی رئیس جمهور اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در متن بیانیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: عروج ملکوتی شهید دکتر اسماعیل عبدالسلام هنیه پاداش سال‌ها مجاهدت و ایثار آن شهید عزیز در جبهه مقاومت اسلامی بود و امروز بی‌شک شهید هنیه نزد همرزمان شهیدش متنعم است.

این بیانیه در ادامه آورده است: اقدام بزدلانه رژیم کودکش صهیونیستی در ترور ایشان نشان از عجز و ناتوانی در میدان مواجهه با مقاومت اسلامی است. رژیم اشغالگر فلسطین به دنبال شکست‌های پی در پی پس از عملیات بزرگ طوفان الاقصی و در پی عجز و ناتوانی در برابر رزمندگان جبهه مقاومت، رویکرد نسل کشی، قتل عام کودکان و عبور از تمامی مرزهای انسانیت و شرافت را در پیش گرفت اما در مقابل، ایستادگی قهرمانانه مردم مظلوم فلسطین ضربات مهلکی بر چهره باند تروریستی صهیونیستی وارد آورد.

بیانیه یادآورشده است: حضور معنادار رهبران جبهه مقاومت اسلامی در تهران و مواضع اصولی و ستودنی رئیس جمهور دکتر پزشکیان در خصوص استمرار مسیر حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با صهیونیسم عرصه را چنان بر باند جنایتکار صهیونیستی تنگ کرد که مرتکب اقدامی جنون آمیز شدند.

بیانیه افزوده است: دیروز رئیس جمهور محترم دست فاتح اسماعیل هنیه را به نشان وحدت و همدلی دو ملت و دفاع از مظلوم بالا گرفت و امروز در پی این جنایت هولناک پرچم دفاع از عزت، انسانیت، شرافت و مقاومت اسلامی بیش از هر زمان دیگر در جای جای ایران اسلامی برافراشته شده است.

در ادامه بیانیه آمده است: در مواجهه با چنین جنایاتی معلمان فرهیخته ایران عزیز، مانند همیشه در کلاس‌های درس به دانش آموزان خود درس آزادگی، ایثار، عزت و شرافت می‌آموزند و آنان را در مکتب شهید سلیمانی عزیز برای ایرانی سربلند و قوی تربیت خواهند کرد.

وزارت آموزش و پرورش در این بیانیه ضمن محکومیت ترور بزدلانه شهید دکتر اسماعیل عبدالسلام هنیه، این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی)، امت اسلامی و خانواده شهید تبریک و تسلیت گفته و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند برمجازات رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

این جنایت تروریستی ناجوانمردانه بی پاسخ نخواهد ماند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز امروز با انتشار ویدئویی در صفحه ویراستی خود نوشت: این جنایت تروریستی ناجوانمردانه بی پاسخ نخواهد ماند

وی اظهار داشت: هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست / بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهادت مظلومانه دکتر اسماعیل هنیه را به مجاهدان مقاومت و همه آزادی خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم، گفت: این جنایت تروریستی ناجوانمردانه بی پاسخ نخواهد ماند.

صحرایی یادآورشد: انتقام از دشمنان این مرز و بوم و خونخواهی از خونِ پاک این شهیدان گرانقدر؛ با تربیتِ هنیه ها و سلیمانی‌ها و دانش آموزانی شایسته، متعهد و عاشق فرهنگ آزادی و وطنِ ایران اسلامی و مقاومت اسلامی خواهد بود؛ با فضل الهی..

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز - چهارشنبه دهم مردادماه - در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.