شناسهٔ خبر: 67966417 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین کنگره بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور در مشهد گشایش یافت 

مشهد- ایرنا- دومین کنگره بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور امروز دهم مردادماه با حضور دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور، رییس سازمان نظام پزشکی مشهد و استادان برجسته از سراسر کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

معاون علمی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی مشهد روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این کنگره به مدت سه روز از تاریخ دهم تا دوازدهم مردادماه در مرکز همایش‌های شهدای سلامت در مشهد در حال برگزاری است.

دکتر بیتا میرزایی افزود: هدف از برگزاری این همایش به روزرسانی اطلاعات پزشکان عمومی و متخصصان مرتبط در مورد مسایل شایع و مبتلا به جامعه است.

وی ادامه داد: در این همایش ۷۰۰ پزشک عمومی، متخصص داخلی، عفونی، روانپزشکی، کودک و قلب از سراسر کشور ثبت نام کرده اند که بیشترین شرکت کنندگان از استان خراسان رضوی و شرق ایران هستند.

دبیر اجرایی دومین کنگره بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در روز نخست این کنگره موضوعاتی همچون بیماری های عفونی، تب دنگی، بیماری هاری، تب کریمه کنگو، بیماری های منتقله از راه جنسی و بیماری های عفونی شایع بررسی می شود.

دکتر محمدرضا نجاریان کاخکی افزود: دومین روز از برگزاری این کنگره در مورد بیماری های روانپزشکی شایع از جمله اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، خودکشی در کادر پزشکان، درمان‌های رایج و جدید اعتیاد است.

وی ادامه داد: روز سوم در خصوص بیماری های شایع داخلی، دیابت، درمان های جدید دیابت، بیماری چاقی، چاقی در اطفال، چاقی در بزرگسالان و درمان های جدید فشار خون است.

دومین کنگره بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور در مشهد گشایش یافت 

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور نیز پاییز سال گذشته در مشهد برگزار شد.