شناسهٔ خبر: 67953498 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست اداره منابع آب بابلسر و فریدونکنار خبر داد

رفع تصرف بستر بابلرود در بابلسر

سرپرست اداره منابع آب بابلسر و فریدونکنار گفت: ۳۰۰ متر از بستر رودخانه بابلرود که با اجرای دیوار و سکوی پلکانی بتنی و محوطه‌سازی توسط شهرداری بابلسر تصرف شده بود با همکاری دستگاه قضا و توافق شهرداری رفع تصرف و اعاده به وضع سابق شد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی هدایتی امروز  در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هرگونه تصرف بستر رودخانه‌ها از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است، اظهار کرد: قسمتی از بستر رودخانه بابلسر در محدوده شهری بابلسر از سوی شهرداری با اجرای دیوار حفاظتی، سکوی پلکانی و محوطه‌سازی تصرف شده بود و به عنوان فضای عمومی مورد استفاده قرار می‌گرفت که با توجه به ضرورت رعایت حقوق رودخانه، نسبت به بازپس‌گیری این محدوده اقدام شد.

وی افزود: با همراهی دستگاه قضایی حکم رفع تصرف و اعاده به وضع سابق برای این محوطه ۳۰۰ متری صادر شد که اجرای این حکم روز دوشنبه ۹ مرداد با حضور نمایندگان شهرداری و اداره منابع آب بابلسر و فریدونکنار انجام شد.

سرپرست اداره منابع آب بابلسر و فریدونکنار با بیان این‌که ارزش ریالی زمین آزاد شده دست‌کم ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، گفت: رعایت حد بستر رودخانه‌ها طبق قانون بر همه اشخاص حقیقی و حقوقی تکلیف است و شرکت آب منطقه‌ای نیز به عنوان متولی منابع آبی با هرگونه تصرف بستر یا نقض مقررات بهره‌گیری از حریم رودخانه‌ها بر اساس قانون برخورد می‌کند.

هدایتی خاطرنشان کرد: از همه شهروندان و مسافران درخواست داریم که در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و سواحل یا تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها موضوع را به شماره ۱۸۲۱ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۹۱۰۰ اطلاع دهند تا بلافاصله برای پیگیری اقدام شود.

مازندران ۱۲۰ رودخانه اصلی و فرعی به طول هفت هزار کیلومتر دارد که دست‌کم ۲۰ رودخانه از این تعداد رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند. تلار، تجن، بابل‌رود، چشمه‌کیله، سردآبررود، چالوس، نکارود و هراز از جمله مهم‌ترین رودخانه‌های مازندران هستند.

انتهای پیام