شناسهٔ خبر: 67952520 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

بازداشت ۹ هزار و ۸۷۰ فلسطینی در کرانه‌ باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳

تهران-ایرنا- شمار فلسطینیان بازداشت شده در کرانه‌باختری از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) تاکنون به ۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر از روز دوشنبه تاکنون دست‌کم ۱۵ نفر را در کرانه‌باختری بازداشت کردند.

با احتساب این عدد، شمار فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه‌ باختری از هفتم اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

اخیرا سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرایط زندان اوفر (Ofer) در نزدیکی رام الله واقع در کرانه باختری به حدی وخیم است که تاکنون دست کم هفت نفر از اسرای فلسطینی به دلیل شرایط نامساعد این زندان، اقدام به خودکشی کرده‌اند.

این سازمان افزود: این خودکشی‌ها به دلیل شرایط بد بازداشتگاه، خشونت زندانبانان، سوء تغذیه و بی توجهی به بهداشت و درمان اسرا صورت گرفته است.

در این بیانیه با اشاره به توحش رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، آمده است: رفتارهای فاشیستی زندانبانان صهیونیست علیه فلسطینیان باعث شده که آنها مرگ را به زندگی در اسارت ترجیح دهند.

پیشتر نیز روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» سندی را که «رونین بار» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم اشغالگر (شاباک) به مقامات صهیونیستی ارسال کرده بود، منتشر کرد که در آن شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم ۲۱ هزار نفر اعلام شده بود.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.