شناسهٔ خبر: 67894825 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رفع حادثه از خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم-علی آباد در خراسان شمالی

مشهد-ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: کارکنان متخصص این شرکت در یک اقدام جهادی نسبت به رفع حادثه از خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم-علی آباد در استان خراسان شمالی پس از قطع های مکرر در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کردند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، حسین محمودی یکشنبه شب افزود: خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم-علی آباد در ساعت ۲۳ و ۳۶ دقیقه ششم مرداد ماه با عملکرد دیستانس قطع شد و مطابق با دستورالعمل و پس از هماهنگی به دستور دیسپاچینگ مرکز در ساعت ۲۳ و ۵۱ دقیقه همان شب برقدار شد.

وی بیان کرد: مجدد در ساعت یک بامداد هفتم مرداد ماه قطع و وصل خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم - علی آباد به بررسی و بازدید از مسیر خط موکول شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: با توجه به گرمای شدید هوا و شرایط ویژه حاکم بر شبکه برق کشور و اهمیت بسیار این خط به عنوان یکی از مهمترین خطوط تبادلی انتقال شبکه خراسان به شبکه سراسری بررسی‌ها به صورت شبانه انجام شد.

محمودی افزود: این بررسی ها نشان داد که به دلیل آلودگی محیطی و بارش نم زنجیر مقره میانی فاز B یکی از دکل‌های حوالی «حق الخواجه» نزدیک مرز با شبکه برق مازندران، دچار تخریب کامل شده است.

وی بیان کرد: گروه های فنی پس از هماهنگی با مرکز دیسپاچینگ و تهیه و تامین تجهیزات لازم، در شرایط سخت به محل حادثه مراجعه کرده و اقدام به تعویض مقره‌های معیوب کردند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: با تلاش‌های انجام گرفته، این خط در ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه روز هفتم مرداد ماه به دستور دیسپاچینگ شمال شرق برقدار و شبکه برق به وضعیت پایدار خود برگشت.

محمودی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان امور انتقال نیروی خراسان شمالی و دفتر فنی انتقال این شرکت، بر اهمیت حفظ پایداری شبکه و آمادگی برای پاسخگویی به نیاز برق شبکه در شرایط گرمای شدید و دوره اوج مصرف برق تأکید کرد.

شرکت برق منطقه ای خراسان، استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را تحت پوشش دارد، ظرفیت منصوبه نیروگاهی برق در استانهای خراسان پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات است که چهار هزار مگاوات از این میزان در داخل خراسان رضوی قرار دارد.