شناسهٔ خبر: 67861240 - سرویس بین‌الملل
منبع: جوان | لینک خبر

حکیم: سکوت جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کند

رهبر جریان حکمت ملی عراق با محکوم کردن جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به آوارگان فلسطینی پناه برده به مدرسه حضرت خدیجه در دیرالبلح در نوار غزه گفت: سکوت بین المللی سوال برانگیز درباره این جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی، قطعاً این رژیم را به ارتکاب جنایت‌های بیشتری تشویق می‌کند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سیدعمار حکیم اظهار داشت: رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمله جنگنده‌های جنایتکار خود به ورودی مدرسه‌ای در غرب دیر البلح در مرکز غزه که پناهگاه آوارگان بود، مرتکب جنایت جدیدی شد که شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از زنان و کودکان را در پی داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های عراقی، در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه حضرت خدیجه در غرب شهر «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه دست کم ۳۶ نفر از جمله ۱۵ کودک و ۸ زن شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

وی افزود که تداوم ارتکاب این جنایت‌های فجیع، موجب تعجب بسیار از سکوت جامعه بین المللی و سازمان‌ها و تشکیلات مرتبط با حقوق بشر می‌شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که این جنایت‌های روزانه که زیر بار سکوت بین المللی انجام می‌گیرد، سوال برانگیز است و قطعا رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت‌های بیشتر تشویق می‌کند. این در حالی است که خون ملت مظلوم فلسطین در غزه شب و روز از طریق صحنه‌هایی که وجدان‌های بیدار را به درد می‌آورد، ریخته می‌شود.

وزارت امور خارجه عراق نیز ساعاتی پیش، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بغداد کشتار جدید رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمله به آوارگان فلسطینی در یک مدرسه در دیرالبلح را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه عراق همچنین بر ضرورت عمل جامعه جهانی به مسوولیت‌های قانونی و اخلاقی اش در زمینه متوقف کردن عملیات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی و زیرپا گذاشتن قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در این باره تأکید کرد.

بغداد همچنین از همه کشور‌های جهان خواست ضمن مقابله قاطعانه با این اقدامات جنایتکارانه و حملات نظامی رژیم اشغالگر، این رژیم را به طور جدی در محافل بین المللی برای متوقف کردن جنایاتش و اجرای قوانین بین المللی تحت فشار قرار دهند.

بر اساس این گزارش، با گذشت ۲۹۵ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.