شناسهٔ خبر: 67853717 - سرویس فرهنگی
منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی:

مرصاد‌های انقلاب اسلامی برای منافقین سخت و کوبنده خواهد بود!

هاشمی فشارکی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه جوادآباد تهران به تبیین شرایط کشور هنگام اجرای عملیات مرصاد پرداخت و نسبت به نفوذ منافقین در برخی مناصب هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید جواد هاشمی فشارکی» عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع: «قلب فرهنگی شهر و مرصاد‌های انقلاب اسلامی» پیش از خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد تهران ضمن تبریک سالروز تشکیل نمازجمعه و عملیات مرصاد درخصوص نفاق و منافق بیان داشت: نِفاق، از ریشه نفق به معنی تونل و سوراخ بوده و به مفهوم فرد «دورو» یا «دو چهره» می‌باشد و درقرآن کریم از گروهی به نام «منافقین» نام برده شده است که ظاهرا مسلمانند، ولی در باطن کافر هستند؛ و به تعبیر رهبر انقلاب منافق زبانش دانا و متظاهر است و به خیر و اسلام می‌چرخد، بلکه همه تظاهراتش تظاهرات اسلامی است، اما دلش به سوی دیگران است.

وی در خصوص منافق در قرآن اظهار داشت: آیاتی در خصوص منافقین ویژگی‌ها و نشانه‌های آنان را بیان کرده است، از جمله " الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ. إِنَّ الْمُنافِقِینَ هُمُ الْفاسِقُونَ. مردان منافق و زنان منافق همه از یک گروهند، آنها امر به منکر، و نهی از معروف، مى‌کنند،. منافقان قطعا فاسقند. (سوره توبه، آیه۶۷.)، «وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ» و چون آنان را گویند که فساد در زمین نکنید، گویند: تنها ما کار به صلاح کنیم. (آیه ۱۱ سوره بقره) و داشتن ظاهری آراسته و زبانی چرب: «وَ إِذا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسامُهُمْ» هنگامی که آنها را می‌بینی، جسم و قیافه آنان تو را در شگفتی فرو می‌برد! (آیه۴ سوره منافقون).

هاشمی فشارکی در خصوص منافقین در صدر اسلام گفت: با گسترش اسلام، برخی از افراد به ظاهر مسلمان شدند و در قلب شان ایمان نیاورده بودند و یا علنا در تقابل در آمدند و اینان سه جنگ بر علیه حکومت امام علی (ع) به راه انداختند و یا صلح با معاویه را به امام حسن (ع) تحمیل کردند.

وی در خصوص منافقین در زمان امام حسین (ع) بیان داشت: در دوران امامت امام حسین منافقین سلطه داشتند و امام را تحت فشار در بعیت با یزید قراردادند و در نبرد کربلا فرماندهان میدان جنگ منافقین بودند. شمر بن ذی الجوشن، که سابقا با امام علی بیعت نموده بود و در جنگ صفین در لشکر امام و مجروح جنگ بود، به خوارج پیوسته بود و فتنه‌های زیادی کرد و فرمانده جنایتکار سپاه کوفه و از قاتلان تاریخ در شهادت امام سوم بود. شبث بن ربعی چهره متلون تاریخ است. وی از یاران امام علی (ع) بود و در آخر کارش از دشمنان اهل بیت و از قاتلین امام حسین (ع) بود. عمربن سعد بن ابی وقاص، از منفورترین چهره‌ها در شقاوت بود، زمانی که امام حسین از مدینه به مکه مهاجرت نمود جاسوسی برای یزید کرد و به یزید نامه نوشت که حجاج از امام حسین استقبال کرده، همچنین علیه مسلم نماینده امام حسین در کوفه فعالیت کرد که از طرف یزید دستگیر شد. وی با لشکر خود به طرف کربلا رفت. از امام خواست که یا با «یزید بن معاویه» بیعت کند و یا به جنگ تن در دهد. این منافق آب را سپاه امام بست و اولین تیر را به طرف امام پرتاب کرد و دستور داد که سپاهیانش بر بدن‌ها با اسب بتازند.  

این استاد دانشگاه در خصوص منافقین اوایل انقلاب اظهار داشت: منافقین در اوایل انقلاب، به ظاهر همراه انقلاب بودند و عکس امام را در کنار آرم و تصاویر روءسایشان منتشر می‌کردند. اما در فاصله کوتاهی چهره نفاق انان در تقابل با امام اشکار شد. منافقین دو گونه بودند، یا بصورت انفرادی، نفوذی بودند مثل صادق قطب زاده، وزیر خارجه که اعدام شد و یا بصورت سازمانی و حزبی، مانند فرقان و سازمان مجاهدین خلق و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی.

پژوهشگر و مولف کتاب سرای اربعین در خصوص سازمان منافقین گفت: سازمان مجاهدین خلق در سه سال اول بعد از انقلاب اشوب‌های زیادی را سازماندهی می‌کرد و در دفتر ریاست جمهوری بنی صدر جایگاه پیدا کرده بود، در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ اعلام جنگ مسلحانه کرد و قریب ۱۷ هزار نفر را ترور و به شهادت رساند. با فرار بنی صدر، به عراق گریختند؛ و همدست صدام در جنگ علیه ایران شدند.

وی در خصوص عملیات مرصاد اظهار داشت: بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران، منافقین، با حمایت رژیم بعث عراق عملیات فروغ جاویدان را با هدف تصرف تهران آغاز کردند. ضمن پیشروی تا ۴۰ کیلومتری کرمانشاه، دست به جنایات جنگی و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌گناه زدند. عملیات مرصاد رزمندگان اسلام منافقین را غافلگیر و با کشته و زخمی فراوان، شکست سنگینی دادند و بعد از آن به جنگ روانی در فضای مجازی مشغول شدند.

هاشمی فشارکی در خصوص ظهور و بروز منافقین چنین تبیین کرد: منافقین در لباس روحانی و رزمنده دفاع مقدس، فرمانده سرتیپ بازنشسته و حتی در معدود مواردی در خانواده شهید نیز ظهور و بروز دارند. بعد ارتحال امام (ره)، منافقین نسل جدید در قالب احزاب جدید با عناوین زیبا آمدند، مدعی مکتب اسلام رحمانی هستند و در فتنه‌های ۱۳۸۸ و بعد از آن نقش داشته و همچنان فعالند. منافقین مسجد ضرار، موسسه و حوزه علمیه دارند و در حال طرح‌ریزی آنتی تز انقلاب از قم هستند. منافقین به ظاهر رهبری را قبول دارند ولی عملشان در تقابل قرار دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانیه گام دوم انقلاب از آنان با عنوان «صاحبان حرف‌های بی‌عمل» یاد کرده‌اند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی از همان‌ها که سابقه فتنه انگیزی علیه نظام اسلامی را داشته‌اند، در شورای راهبردی جمع شده و میدان‌دار تصمیم‌گیری برای دولت آینده هستند که برخلاف منافع ملی است و ضرورت دارد رئیس جمهور منتخب تدبیر کند و مانع از نفوذ نااهلان و نامحرمان در دولت شود و اگر نااهلان و نامحرمان میدا‌ن‌دار شوند، با غیظ مقدس، با مرصاد‌ها به میدان خواهیم آمد.  

وی در خصوص دستور خدا در خصوص مواجهه با منافقین گفت: آیه ۷۳ سوره توبه؛ از شدّت عمل در برابر کفار و منافقین بیان کرده است «یا ایّها النّبى جاهد الکفّار و المنافقین و اغلظ علیهم و مأویهم جهنّم و بئس المصیر؛ اى پیامبر با کافران و منافقان جهاد کن و در برابر آنها روش سخت و خشنى در پیش گیر. (این مجازات آنها در دنیاست و در آخرت)، جایگاهشان دوزخ است که بدترین سرنوشت و جایگاه است».

این استاد دانشگاه در خصوص نماز جمعه بیان داشت: در اسلام در خصوص اهمیت برگزاری نماز جمعه تاکیدات زیادی شده است؛ و امام راحل نیز در ۵ مرداد ۵۸ دستور برگزاری نمازجمعه را دادند و هم اکنون در بیش از ۹۰۰ شهر نماز جمعه برگزار می‌شود، که کانون نشر معنویت و اخلاق گردیده و هم عبادت هم و قلب فرهنگی شده است و از برکات انقلاب اسلامی گستردگی کمی و نیز تاثیرگذاری آن است.

وی در خصوص نمازجمعه، قرارگاه اظهار داشت: رهبری فرموده‌اند: «نماز جمعه یک قرارگاه است؛ قرارگاه ایمان، قرارگاه تقوا، قرارگاه بصیرت، قرارگاه اخلاق»، که لازمه قرارگاهی بودن، امکان رصد، پایش و اقدام به موقع در امور ذکر شده است، که ضرورت دارد نمازجمعه‌ها قابلیت قرارگاهی شان تقویت شود.

هاشمی فشارکی در خصوص شبکه مساجد با محوریت مصلی گفت: براساس بیان رهبری مصلی باید محوریت قرارگاه فرهنگی شهر بوده و با شبکه مساجد و ادارات، نبض فرهنگی تمام شهر در طول هفته مورد پایش فرهنگی و اقدام قرار گیرد.

وی در پایان گفت: امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت و به جهان معرفی کرده و هم برای ظهور تلاش کنیم و جزو منتظران عملی باشیم. تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت، زمینه‌سازی برای ظهور و فراهم‌سازی زمینه پذیرش امام زمان (عج) بوده و نیز زیر ساخت‌های فرهنگی جامعه نیز با محوریت مصلی بهبود و تعالی یابد.  

انتهای پیام/ 112