شناسهٔ خبر: 67850160 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایرنا | لینک خبر

مهلت تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری تا ۲۰ مرداد تمدید شد

تهران- ایرنا- مهلت تکمیل فرم صلاحیت عمومی در آزمون ورودی دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا ۲۰ مرداد تمدید شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور، مطابق اطلاعیه این سازمان آن دسته از داوطلبان آزمون ورودی دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ که قصد شرکت در مصاحبه (دانشگاه‌های سراسری یا دانشگاه آزاد) را دارند و تاکنون موفق به تکمیل فرم صلاحیت عمومی خود در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نشده‌اند، مهلت تکمیل فرم صلاحیت عمومی تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه تمدید شده است.

لینک فرم صلاحیت عمومی در قسمت کارنامه (کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳) قابل مشاهده است.

چنانچه معرفی شدگان به منظور انجام مصاحبه در هر دو دانشگاه (دانشگاه های سراسری یا دانشگاه آزاد) مجاز به مصاحبه شده اند، لازم است فقط یک بار اقدام به تکمیل فرم صلاحیت عمومی خود کنند.

به گزارش ایرنا، آزمون مقطع دکتری نیمه‌متمرکز ۱۴۰۳، روز ۴ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر کشور؛ شامل ۱۸۶ حوزه اصلی و ۵۶۸ حوزه فرعی در هفت گروه امتحانی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار شد.

همچنین در این آزمون بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور ۱۵۱ هزار و ۶۴۱ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۵۶۴ نفر (۴۵ درصد) زن و ۸۴ هزار و ۷۹ نفر (۵۵ درصد) مرد بودند. افزون بر این، بر اساس آخرین آمار سازمان سنجش حدود ۱۲۸ هزار نفر از این افراد برای شرکت در آزمون کارت دریافت کردند.

نام‌نویسی آزمون دکتری ۱۴۰۳ از ۱۶ آبان گذشته آغاز شد و قرار بود تا ۲۳ آبان ادامه داشته باشد که تا ۲۷ آبان تمدید شد. داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر کارت شرکت در آزمون، باید کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مدادتراش، سنجاق به همراه داشته باشند. همچنین داوطلبان نباید وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه یادداشت، ماشین حساب، پیجر، تلفن همراه (حتی به صورت خاموش)، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و هرگونه ریموت کنترل را با خود به جلسه امتحان ببرند.