شناسهٔ خبر: 67842078 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه:

نماز جماعت در ۸۳ مسجد مراغه اقامه می‌شود

مراغه- ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه با اشاره به اینکه مدارس دینی در سایه توجه خاص امام جمعه محبوب این شهرستان، حضرت «آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی» احیا یا راه‌اندازی شد، بیان کرد: اکنون تعداد روحانیان در سایه فعالیت این مدارس دینی به حدی رسیده است که نماز جماعت در ۸۳ مسجد و دهها مدرسه و اداره اقامه می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام بهروز جعفری روز جمعه و همزمان با سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد ۱۳۵۸، به خبرنگار ایرنا افزود: نماز جمعه از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی بوده و تاثیر آن چند بعدی است.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در نماز جمعه وحدت‌آفرین است، اضافه کرد: علاوه بر آنکه نماز جمعه یک حرکت فرهنگی است، دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی هم از نماز جمعه تاثیر می‌پذیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه با قدردانی از تلاش‌های امام جمعه مراغه، افزود: حضور ۲۶ ساله آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در این شهرستان منشا خیر و برکت بوده و علاوه بر احیای مدارس دینی، به عاملی برای بسیاری دیگر از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله احداث مسجد جامع و دارالایتام تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: نماز جمعه مراغه بسیار پربار و با حضور جمع قابل توجهی از مردم برگزار شده و مهمترین مطالب و تحلیل‌ها برای نمازگزاران تبیین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه «آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی» علاوه بر امامت جمعه مراغه در مجلس خبرگان رهبری نیز عضویت دارد، این را هم بیان کرد که جایگاه علمی و معنوی ایشان اعتباری برای این شهرستان به شمار می‌رود و مردم نیز احترام زیادی برای ایشان قایل هستند.

به گزارش ایرنا رخداد پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ و اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از مهمترین پدیده‌های تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی است که به منظور تشریع، تبیین و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها به ویژه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی صورت پذیرفت.

نماز جمعه علاوه بر جنبه عبادی از جنبه‌های دیگر نظیر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز حایز اهمیت و دارای کار ویژه اساسی است زیرا رویکردی مثبت و ارزشمند در راستای منافع و مصالح و در چارچوب انسجام، وحدت‌بخشی، عدالت و انصاف و نیز صلح و همزیستی اجتماعی دارد؛ همچنین به عنوان نمادی از عزت، اقتدار و زمینه‌ساز وفاق ملی و همدلی میان مردم و مسوولان نظام محسوب می‌شود.

نخستین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب در پنجم مرداد ۱۳۵۸ شمسی مصادف با نخستین جمعه ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹ قمری با شرکت میلیونی مردم روزه‌دار به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در تهران برگزار شد.