شناسهٔ خبر: 67841204 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی :

با ارتقاء بخش دستگردان، خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان‌  شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: با ارتقاء بخش دستگردان، شهرستان های خراسان جنوبی به ۱۲ عدد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز_ جمعه پنجم مرداد_به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر عشق آباد، اظهارکرد: امروز به شهرستان عشق آباد آمدیم که به شکل رسمی به مردم اعلام کنیم درخواست چندین ساله شما بزرگواران با پیگیری‌های جدی مسئولان به اجابت رسید.
وی با اشاره به تشکیل شورای اداری شهرستان عشق آباد و اینکه در این شورا به شکل رسمی و اداری ارتقاء بخش به شهرستان اعلام شد، گفت: از این پس بخش دستگردان در خراسان جنوبی نداریم و عشق آباد از جمله شهرستان های ۱۲ گانه استان است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته فراز و نشییب‌های زیادی را در کشور داشته‌ایم، بیان کرد: در ۱۱ اسفند انتخابات مجلس و خبرگان رهبری داشتیم که در حوزه انتخابیه بیرجند به دور دوم کشید شد.
وی با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی در ۳۰ اردیبهشت ماه، بیان کرد: در همین زمان شاهد انتقال قدرت از مجلس یازدهم به مجلس دوازدهم هم بودیم و از مجموع سه قوه اجرایی کشور، ۲ قوه فاقد رئیس بود اما به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری آرامش در کشور حکم فرما بود.
قناعت با تأکید بر اینکه دموکراسی واقعی در جمهوری اسلامی حکمفرماست، گفت: از ۱۱ اسفنده ماه تاکنون انتخابات مجلس خبرگان، انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را در ۲ مرحله به برکت خون شهدا، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همراهی مردمی ایران داشتیم.
وی اظهار کرد: در همان زمانی که ما شرایط خاصی را در کشور داشتیم، در کشورهایی که امنیت و دموکراسی آنان گوش فلک را کر کرده، شاهد درگیری، اعتراضات و تحصن دانشجویان بودند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری الپمیک در فرانسه گفت: چند ساعت قبل از برگزاری مسابقات، جابجایی مسافر در شرکت راه آهن این کشور مختل شد و هیچ رسانه غربی به آن نپرداخت.
وی با بیان اینکه امروز به برکت رهبری‌های مقام معظم رهبری شاهد جان گرفتن گروه‌های مقاومت هستیم، گفت: عملیات‌های طراحی شده چند جانبه بین انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق و حزب الله لبنان و حماس صورت می‌گیرد که به برکت انقلاب اسلامی است.
قناعت افزود: امروز شاهد انتقال نرم پیام انقلاب اسلامی به اقصی نقاط کشور هستیم و تمام کشورهای منطقه چشمشان به ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سطح ملی و استانی بودیم، بیان کرد: ارتقاء بخش دستگردان خواسته ۶۰ - ۷۰ ساله مردم بود که با پیگیری‌های مستمر در دولت سیزدهم محقق شده و مبارک مردم منطقه باشد.
استاندار خراسان جنوبی افزود: آقای حقانی را به عنوان سرپرست فرمانداری معرفی کردیم که هم بومی و هم عضو شوراست و هم بخشدار دستگردان بوده از طرفی جزو نیروهای بومی، انقلابی، جهادی و متدین است.
وی بیان کرد: آنچه ما و نمایندگان شما در مجلس قبلاً وعده دادند در دولت سیزدهم محقق شد، مهم نیست که این خواسته مردم را چی کسی انجام داده مهم این است که آرزوی مردم برآورده شد.
قناعت ادامه داد: باید همه ما به دولت جدید کمک کنیم که در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارد.