شناسهٔ خبر: 67831466 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر کشور خبر داد

رفع تنش آبی از ۶۰۰۰ روستای کشور در دولت سیزدهم

وزیر کشور از آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا و حل تنش آبی بیش از ۶۰۰۰ روستا در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد وحیدی بعدازظهر امروز_ پنجشنبه چهارم مرداد_ در همایش خیرین آب‌رسان مازندران واقع در مرکز استان با بیان اینکه ورود خیرین بر اساس ارزش‌های اسلامی و دینی کار خیر بسیار ستودنی است، اظهار کرد: انجام فعالیت خیر ملت ایران بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی، ۸ سال جنگ تحمیلی و خدمت خالصانه همانند آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید شکل گرفته است.

وی موضوع چالش آب در کشور را بسیار جدی برشمرد و افزود: ایران به‌دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص در مسیر خشکسالی و تنش آبی بسیار جدی قرار دارد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه امروز تأمین آب شرب به موضوع اقتدار ملی تبدیل شده است، گفت: رفع تنش آبی کشور مورد اهتمام جدی شهید آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم بود.

وحیدی با اشاره به اینکه اولویت نخست دولت سیزدهم در سفرهای استانی مقوله آب بوده است، یادآور شد: رئیس‌جمهور شهید در مسئله آب سیستان، خوزستان، همدان و دیگر شهرهای استان اهتمام جدی داشتند.

وی ادامه داد: در ۴۰ هزار روستا وجود دارد که مقوله آب مردم روستاها مورد اهتمام است با توجه به اینکه امروز مسئله حکمرانی آب در کشور به‌صورت جدی انجام نمی‌شود و هدر رفت آب در کشور بالا است.

وزیر کشور از آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا و حل تنش آبی بیش از ۶ هزار روستا در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: مصرف ناصحیح آب و استفاده غیر مناسب از چاه‌ها باعث فرونشست می‌شود که به منظور جلوگیری از این موارد خیرین در فرهنگ حکم‌فرمایی آب ورود بهتری داشته باشند؛ همچنین باید در حکمرانی آب بین مردم، فرهنگ‌سازی گسترده‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات داخلی محصولات کشاورزی به خصوص برنج در استان‌های شمالی مطرح کرد: مصوبه حذف تخصیص ارز ترجیحی واردات برنج دولت سیزدهم را با قدرت حمایت می‌کنیم.