شناسهٔ خبر: 67825563 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

عطریانفر در گفت‌وگو با ایرنا:

بازگشت اصلاح‌طلبان به اداره امور کشور با انتخاب پزشکیان/ مجلس به توصیه رهبری عمل کند

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتظار می‌رود رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان پیام دقیق و هوشمندانه رهبری را درک کرده باشند و با رأی خود به دولت چهاردهم اعتماد کنند.

صاحب‌خبر -

محمد عطریانفر در گفت‌گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، به تبیین توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس دوازدهم درخصوص تعامل و همکاری با دولت آینده پرداخت.

وی با بیان اینکه رهبری به لحاظ مبنای رفتاری که در موضع قیادت و موقعیت رهبری در نظام سیاسی دارند، موضع و مبنای ایشان همواره حمایت و تأیید دولت‌ها بوده است، اظهار کرد: در طول این سال‌ها فارغ از اینکه افراد از کدام جریان سیاسی به قدرت برسند، ملاک رهبری همواره حمایت بوده و به طور طبیعی اگر از این منظر به فرمایشات ایشان توجه کنیم، مطابق سنت پیشین و همیشگی‌شان عمل کردند و دولت منتخب را مورد حمایت و تأیید قرار دادند.

وی ادامه داد: در واقع ملاک گفتمان و انتقال پیام رهبری به جامعه متکی به روش هوشمندانه و مدبرانه همیشگی ایشان بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: نکته دوم اینکه رهبری به طور خاص ناظر به شرایطی که امروز در آن قرار داریم، موضع همراهی و همدلی خودشان را نسبت به دولت آینده به نحو مضاعف بروز داده‌اند چرا که موفقیت این دولت برکات و آثاری را در پی خواهد داشت که کمی متفاوت با توفیق دولت‌های پیشین است.

عطریانفر در بیان این تفاوت، گفت: ما بر اساس ظرفیت موفقیت دولت آینده حداقل دو اتفاق مهم را در عرصه سیاسی به لحاظ داخلی و بین‌المللی رقم می‌زنیم؛ اولین موردی که متأثر از انتخاب آقای پزشکیان واقع شده این است که توافق و تفاهمی در معادلات و مناسبات داخلی کشور روی داده و بخش‌های حذف شده و از صحنه رانده شده عرصه سیاست که در رأس آن اصلاح‌طلبان هستند مجددا حول محور آقای پزشکیان به عرصه مشارکت ملی و تأثیر در اداره بهتر کشور بازگشتند و این دستاورد بسیار مهمی است که منجر به افزایش اعتماد مردم می شود.

وی دستاورد خارجی انتخابات اخیر را ناامیدی دشمنان و بدخواهان کشور دانست و تأکید کرد: از منظر خارجی دشمنان ملت ایران که همواره بر فضای اختلاف و چندگانگی می‌دمیدند و با تبلیغات سوء، معادلات همدلانه کشور را به هم می‌زدند و بر اساس مشارکت حداقلی در انتخابات قبل امیدهایی بسته بودند، با این انتخابات دچار یک یأس جدی شدند و این یأس آنها باید همچنان پایدار بماند و تأثیر خودش را در چشم‌انداز حوزه فرامرزی ایران نشان دهد.

این فعال اصلاح‌طلب درخصوص توصیه رهبر انقلاب به ضرورت تعامل قوا و همکاری مجلس با دولت چهاردهم نیز گفت: پیام رهبری خطاب به مجلسی‌ها این بود که بر سر رأی اعتماد به کابینه دچار تعلل و تأخیر و تسویه حساب‌های سیاسی نشوند.

عطریانفر افزود: چون مجلس به لحاظ جریان‌شناسی سیاسی در حوزه منتقدین آقای پزشکیان جانمایی می‌شود و دولت آقای پزشکیان رویکرد بی‌طرفانه و تا حدودی اصلاح‌طلبانه دارد و به دنبال آن است که جنبه‌های اعتدالی و هم‌فکری و هماهنگی همه جناح‌ها را به سمت خودش جلب کند،اما از منظر سیاسی این مجلس در مقام رقیب آقای پزشکیان محسوب می‌شود، از این جهت ممکن است برخی نمایندگان بر اساس منافع خطی و گروهی و جناحی یا حتی برخی تسویه حساب‌ها درصدد این باشند که رقیب را به نوعی زمین‌گیر کنند، از این لحاظ ممکن است بر سر راه استقرار دولت که هر چه زودتر هم باید کارش را شروع کند، سنگ‌اندازی کنند! تذکر رهبری معطوف به این رویکردهای نگران کننده بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم مجلس و شخص رئیس مجلس جناب آقای قالیباف این پیام دقیق و هوشمندانه رهبری را درک کرده باشند و با توجه به روندی که آقای پزشکیان در پیش گرفته تا افرادی را به مجلس معرفی کند که بیش از آن‌که تعلق خاطر سیاسی داشته باشند، نماینده و نمادی از توانمندی، پاکدستی، معتقد به توسعه ملی و مبانی ایران و نظام سیاسی باشند، نمایندگان نیز به دولت چهاردهم اعتماد کنند و رأی اعتماد خودشان را صمیمانه به دولت بدهند.