شناسهٔ خبر: 67823993 - سرویس استانی
منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر استان کرمان برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: «سرو سرخ عنوان یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر استان کرمان است که شهریورماه برگزار خواهد شد.»
رضا فلاح در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع‌مقدس استان کرمان و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: «کنگره بین‌المللی 2هزار و500 شهید امدادگر در آذرماه امسال در تهران برگزار می‌شود. از این تعداد ۱۱۹ شهید امدادگر مربوط به استان کرمان و از ۱۸ شهرستان استان هستند. سرو سرخ عنوان یادواره شهدای امدادگری است که ۲۰ شهریورماه امسال و همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام برگزار می‌شود. این شهدا از نهادهای مختلفی مانند سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، ارتش و نیروی انتظامی هستند. شهدای فوق در قالب نیروی بهداری، خلبان، راننده و … تحت عنوان امدادگر در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند.» فلاح با اشاره به جمع‌آوری همه اطلاعات و وصیت‌نامه این شهدا، از تدوین نقش جمعیت هلال‌احمر استان در هشت سال دفاع‌مقدس خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان افزود: «به مناسبت برگزاری یادواره، بخش‌های مختلف دلنوشته و … نیز در جشنواره سرو سرخ پیش‌بینی شده است. با توجه به اخذ مجوز دفن یک شهید گمنام در مجموعه هلال‌احمر، امیدواریم این موضوع محقق شود.»همچنین در این نشست محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، ادامه داد: «شهدای هلال‌احمر، شهدای مظلومی هستند که کمتر دیده شده‌اند. باید کتابی برای شهدای هلال‌احمر نیز تدوین شود، چراکه این شهدا غریب هستند و باید معرفی شوند. برگزاری یادواره شهدای امدادگر در استان کرمان اقدام ارزشمندی است که توسط هلال‌احمر انجام می‌شود. چاپ کتاب ۳۱۳ خاطره از شهدای کرمان در دستور کار است و پیگیر هستیم که به نتیجه برسد.» وی با تأکید بر اینکه این خاطرات باید دقیق و مستند بوده و حتماً بررسی شوند، گفت: «بعدها این کتاب، روایتگری خواهد شد.»