شناسهٔ خبر: 67823794 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی استان تهران:

هوای گرم تا یکشنبه آینده در پایتخت ماندگار است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: توده هوای گرم همه کشور و منطقه ما را تحت تاثیر قرار داده در همین راستا تا اواسط هفته آینده (روز یکشنبه) ماندگاری هوای گرم و روند افزایشی نسبی دما را در پایتخت خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ مازیار غلامی شامگاه چهارشنبه در گفت وگویی خبری درباره وضعیت گرمای هوای تهران اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها هوای پایتخت در روزهای پنجشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده روند افزایشی خواهد داشت و گرمای هوا را مردم پایتخت تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: به غیر از استان‌های گیلان، گلستان و مازندران، همه استان‌های کشور با توده هوای گرم مواجه هستند که این موضوع ناشی از پایداری در جو است.

هوای گرم تا یکشنبه آینده در پایتخت ماندگار است

هوای تهران به ۴۲ درجه می‌رسد

غلامی افزود: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، ‌ روزهای پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده میزان دمای هوای تهران، نیم درجه افزایش روزانه خواهد داشت و پیشینه دما برای هفته آینده به ۴۲ درجه خواهد رسید.

وی درباره پیشینه دمای هوای تهران نیز گفت: در شهر تهران میزان پیشینه دما ۴۳ درجه و بیشترین بیشینه برای استان نیز مربوط به شهرستان ورامین روی عدد ۴۵.۶ درجه ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه روز یکشنبه دمای هوای تهران به ۴۲ درجه می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به اینکه به مرحله رکود گرمای هوا نزدیک است بنابراین مردم در این روزها، گرمای هوا را احساس می‌کنند و روز یکشنبه آینده نیز بسیار گرمی خواهد بود.

وی افزود: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده براساس الگوهای هواشناسی از شدت گرما کاسته می‌شود اما نمی‌توان گفت که هوا خنک می‌شود، ممکن است درجات افزایشی دمای هوا به ۳۹ درجه برسد در واقع گرمای هوا را داریم اما از شدت گرما کاسته خواهد شد.

هوای گرم تا یکشنبه آینده در پایتخت ماندگار است

هشدار برای تابش اشعه فرابنفش و گرمازدگی

مدیرکل هواشناسی استان تهران درباره تابش اشعه فرابنفش نیز گفت: این اشعه در فصول بهار و تابستان بیشتر رخ می‌دهد اما از خرداد به بعد با توجه به صافی آسمان و بازه زیاد آفتاب، میزان تابش اشعه فرابنفش افزایش پیدا می‌کند، همچنین میزان ازن سطحی روند افزایشی خواهد داشت.

وی به همین منظور از مردم خواست همانگونه که سازمان اورژانس تهران هم توصیه کرده از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

به گفته وی، در گام اول کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی از تردد غیرضروری جهت جلوگیری از تابش اشعه فرابنفش و گرمازدگی خودداری کنند زیرا این افراد بیشتر در معرض تابش فرابنفش و گرمازدگی هستند در گام دوم هم مردم تردد غیرضروری در سطح شهر نداشته باشند.

غلامی در ادامه درباره گرمای هوا در تهران توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه ماه‌های تیر و مرداد اوج گرما برای استان تهران است و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تا ۱۵ تا ۲۰ مرداد هوای گرم ماندگار خواهد بود اگر چه با افت و خیز همراه است اما خنکی هوا را نداریم بنابراین مردم باید در این زمینه توصیه‌ها را جدی بگیرند.