شناسهٔ خبر: 67823470 - سرویس اقتصادی
منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور وزیر اقتصاد؛

نشست هم‌اندیشی مدیران کل حوزه وزارتی وزارتخانه‌ها برگزار شد

تهران- ایرنا- نشست هم‌اندیشی مدیران کل حوزه وزارتی وزارتخانه‌های دولت سیزدهم به میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، نشست هم‌اندیشی مدیران کل حوزه وزارتی فعلی و ادوار وزارتخانه‌های دولت مردمی، با حضور سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران کل حوزه وزارتی، شب گذشته (۲ مرداد) در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار شد.

در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور فقید و دیگر شهدای خدمت، ضمن بررسی اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم، مدیران کل وزارتی گزارشی در خصوص اقدامات وزارت‌خانه خود ارائه دادند.

سیداحسان خاندوزی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت، حوزه وزارتی را از عوامل بسیار مؤثر در عمل‌کرد وزارتخانه‌ها برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت بالای حوزه وزارتی به عنوان پشتوانه‌ی وزیر در انجام امور، در وزارت اقتصاد تلاش شد تا این حوزه با ثبات مدیریتی و در عین حال پویایی لازم در فعالیت‌ها همراه باشد.

وی از زحمات مدیرکل و کارکنان حوزه وزارتی وزارت اقتصاد تقدیر کرد و گفت: این حوزه با بهره‌گیری از نظم، سعه صدر و ظرافت در برقراری ارتباط با معاونین، رؤسای سازمان‌ها، دستگاه‌های تابعه و سایر ذی‌نفعان و هم‌چنین انضباط‌بخشی به مکاتبات، پیگیری‌ها و امثالهم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد به نحوی که طبق گزارش اعلامی دفتر رئیس جمهور در پاسخگویی به نامه‌ها، از ارتقای مرتبه قابل توجهی برخوردار بوده و از رتبه‌های انتهایی به رتبه‌های نخست رسیدیم که منجر به تشویق ریاست محترم دفتر رئیس جمهور شد و این مهم، حاصل زحمات ایشان محسوب می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به ارتباط خاص این وزارتخانه با دیگر وزارتخانه‌ها از جهت جنس ارائه خدمات فرابخشی تصریح کرد: این ارتباطات خاص از جمله به واسطه‌ی خزانه‌داری، ذی‌حساب‌ها، مالیات، گمرک و... با ادارات، سازمان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و هم‌چنین کسب‌وکارهای مختلف از ویژگی‌های خاص وزارت اقتصاد است که این موضوع اهمیت تعامل و هماهنگی را دوچندان می‌کند؛ به علاوه وزارت اقتصاد در سالیان قبل بر مبنای اصل حفظ و بهره‌مندی از تجارب گذشته اقدام کرده است که ما نیز این سنت را حفظ کرده‌ایم تا از ذخیره پشتوانه وزارتخانه کمک بگیریم.

خاندوزی بیان کرد:این اقدامات کمک کرد تا علی‌رغم سنگین بودن و تنوع کار در وزارت اقتصاد، بتوانیم به اندازه وسع، به مردم عزیز خدمت کنیم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: حوزه وزارتی وزارت اقتصاد عمل‌کرد خود را در قالب گزارشی تهیه و مستند کرده است و خوب است سایر حوزه‌های وزارتی نیز چنین اقدامی را انجام دهند.

در بخش دیگری از نشست مدیران حوزه‌های وزارتی، سیدمحمدحسین قریشی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اقدامات این حوزه اظهار کرد: در ابتدای دولت و ورود به وزارت اقتصاد، اطلس اطلاعات جامع وزارتخانه که شامل ساختار، اطلاعات دستگاه‌های تابعه، معاونت‌ها، شوراها و هم‌چنین وظایف مدیریتی و انتصابی وزیر بود، تدوین شد تا بدون کوچک‌ترین وقفه و نقصی، کارها انجام شود؛ در این دوره نیز برای تحویل به دولت چهاردهم بروزرسانی آن در حال انجام است تا با اطلاعاتی جامع‌تر، دقیق‌تر و کامل‌تر انتقال وظایف و تجارب صورت پذیرد.

وی به اقدامات انجام شده برای تقویت جایگاه حوزه وزارتی در وزارتخانه اشاره کرد و افزود: در راستای عمل‌کرد هرچه مؤثرتر در انجام وظایف حوزه وزارتی، اقداماتی هم‌چون اصلاح فرآیند برنامه‌ریزی و ساماندهی برنامه‌های وزیر و طراحی فعالانه‌ی برنامه‌ها، بهبود فرآیند پیگیری مکاتبات ویژه، نظارت محتوایی بر کیفیت گزارش‌های ارسالی، ایجاد تغییر ساختاری حوزه وزارتی، تقسیم کار و تفویض اختیار برخی امور، انجام شد.