شناسهٔ خبر: 67817452 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

تکمیل کتابخانه استاندارد اسدآباد نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

همدان-ایرنا- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه کتابخانه استاندارد اسدآباد ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: برای تکمیل این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی مرادیان تمجید روز چهارشنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: این طرح با پیشرفت فیزیکی پنج درصدی تحویل گرفته شده و ۶۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید به استان برای آن تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: در مجموع ۳۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اتمام پروژه‌های در دست انجام شهرستان اسدآباد مورد نیاز است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد گفت: اسدآبادی ها از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵ هزار و ۲ جلد کتاب از ۶ باب کتابخانه عمومی این شهرستان به امانت گرفتند.

مرادیان تمجید اظهار کرد: ۶ باب کتابخانه عمومی شامل سه باب شهری و سه باب روستایی در شهرستان اسدآباد وجود دارد که هزار و ۶۱۴ مترمربع زیربنای این کتابخانه‌ها است و ۶۴ هزار و ۸۰۵ نسخه کتاب در آنها وجود دارد.

وی افزود: چهار هزار و ۷۷ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد هستند که ۴.۰۶ درصد جمعیت شهرستان را در بر می‌گیرند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه تعداد امانت کتاب در چهار ماهه اول سال جاری ۱۵ هزار و ۲ نسخه بوده است اضافه کرد: ۲۰۹ برنامه فرهنگی در این مدت در کتابخانه‌های عمومی به همت کتابداران و با حضور اعضا برگزار شده است.

سند ملی خواندن به زودی اجرا می‌شود

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه آخرین دستور رئیس جمهور شهید تدوین سند ملی خواندن بوده که به زودی اجرایی می‌شود اظهار کرد: دسترسی سریع مردم به منابع به ویژه در مناطق محروم، تولید کتاب‌های ویژه کودکان و نوجوانان و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی از محورهای اصلی این برنامه است.

سید جواد معینی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی یک پایگاه بزرگ فرهنگی، اجتماعی در جامعه هستند که هر چه بیشتر از آنها حمایت شود، خدمات بهتری در جامعه به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی کتابخانه استاندارد، توسعه کتابخانه شهر آجین و راه‌اندازی کتابخانه سیار تلاش کردیم تا در راستای افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان گام برداریم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: خوردو کتابخانه سیار تهیه شده و هشت میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آن تخصیص داده شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز همچنین در این نشست اظهار کرد: به همت مدیران شهرستان انجمن کتابخانه‌های عمومی اسدآباد در سال گذشته به عنوان انجمن برتر کشوری معرفی شد.

حسن شرکایی در ادامه با بیان اینکه کتاب بیش از درس و معلم به انسان می‌آموزد افزود: اثری که مطالعه کتاب دارد در سایر مطالعات به ویژه مطالعه فضای مجازی نمی‌بینیم.

وی اظهار کرد: تمامی ادیان آسمانی و افراد برجسته توسط کتاب ماندگار و شناخته شدند، بنابراین باید برای کتابخوانی نیز در طول زندگی همچون مواردی چون خوراک و پوشاک برنامه ریزی کرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه ارتباط بین کتابخانه‌ها و مدارس به ویژه از اول مهر تقویت شود تصریح کرد: همچنین لازم است که ارتباط تنگاتنگی بین کتابخانه‌ها و مساجد برقرار شود، تا نمازگزاران در هنگام حضور در مسجد به مطالعه کتاب بیشتر تشویق شوند.