شناسهٔ خبر: 67796833 - سرویس بین‌الملل
منبع: بهار | لینک خبر

هریس حدنصاب کافی برای نامزدی را کسب کرد

صاحب‌خبر -
 گروه بین الملل: در حالی که کمتر از ۱۰۰ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است، نتایج یک تحقیق که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام شده نشان می‌دهد کامالا هریس حمایت کافی نمایندگان دموکرات را برای نامزدی از سوی حزبش برای رقابت در برابر دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه به دست آورده است.
بر اساس آمارهای غیررسمی، هریس حمایت بیش از۲۵۰۰ نماینده را در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها کسب کرده است. این تعداد رای برای انتخاب او به عنوان نماینده رسمی حزب در انتخابات پیش رو کافی خواهد بود، چرا که بسیار بیشتر از حدنصاب ۱۹۷۶ رای حداقلی مورد نیاز است.
کامالا هریس در واکنش به این خبر گفت: «از رئیس‌جمهور بایدن و تمامی اعضای حزب دموکرات که قبلاً به من اعتماد کرده‌اند سپاسگزارم و مشتاقانه منتظر هستم تا مستقیماً نظراتم را پیش مردم آمریکا طرح کنم.»او اضافه کرد: «قصد من این است که بروم و این نامزدی را به دست بیاورم و برنده شوم. قول می‌دهم حزب دمکرات ما را متحد کند، ملت ما را متحد کند و در این انتخابات پیروز شود.»
در پی کناره‌گیری جو بایدن از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، بخش قابل توجهی از شخصیت‌های برجسته و رهبران سازمان‌های حزب دموکرات به سرعت در پشت سر کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور جمع‌ شده‌اند.
در شرایطی که موجودی صندوق انتخاباتی کارزار بایدن-هریس تا پایان ماه ژوئن تقریبا ۹۶ میلیون دلار بود، در ۲۴ ساعت نخست پس از اعلام حمایت بایدن از او ۸۸۸ هزار نفر رقمی معادل ۸۱ میلیون دلار به این موجودی اضافه کردند تا حدنصاب جدیدی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی ریاست جمهوری به ثبت برسد.
با این حال نامزدی کامالا هریس هنوز به صورت رسمی قطعی نیست، چرا که ممکن است نامزدهای دیگری مطرح شوند و نمایندگان دموکرات همچنان آزادند به نامزد مورد نظر خود در کنوانسیون در ماه اوت رای دهند.جو بایدن در اولین اظهارات عمومی خود پس از اعلام تصمیم خود مبنی بر انصراف از نامزدی، گفت: «نام نامزد تغییر کرده، اما مأموریت اصلاً تغییر نکرده است.»
 بایدن همچنین درباره تصمیم خود گفت: «این کار درستی بود».کامالا هریس، در صورت انتخاب، اولین زن و اولین فردی با تبار جنوب‌ آسیا خواهد بود که رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.
کنوانسیون ملی دموکرات ها قرار است در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اوت در شیکاگو برگزار شود، اما این حزب قبل از انصراف بایدن اعلام کرده بود که یک فراخوان مجازی را برای معرفی رسمی نامزد حزب قبل از شروع جلسه‌های حضوری برگزار خواهد کرد.جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی دموکرات، در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت: «ما می‌توانیم سریع و منصفانه عمل کنیم و این نامزدی را اجرایی کنیم.»
برای واجد شرایط بودن، نامزدها باید امضای الکترونیکی ۳۰۰ نماینده کنوانسیون را داشته باشند.