شناسهٔ خبر: 67795150 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بزرگترین مرکز اهدای خون غرب کشور در لرستان به بهره برداری رسید

خرم آباد - ایرنا - بزرگترین مرکز جامع اهدای خون غرب کشور با ۲۰ تخت فعال روز سه شنبه در شهر خرم آباد به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل انتقال خون لرستان در آیین بهره برداری از این طرح اظهار کرد: پایگاه اهدای خون شهید رستمی مقدم پیش از این با هشت تخت فعالیت داشت که آبان ماه سال گذشته توسعه آن آغاز شد و اکنون به عنوان بزرگترین مرکز جامع اهدای خون غرب کشور با ۲۰ تخت فعال در خدمت هموطنان است.

دکتر علی سوری افزود: با توجه به مطالبه مردم و افزایش شاخص اهدای خون استان، بازسازی این مرکز با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت و تمامی استاندارهای روز جهانی در آن رعایت شده است.

وی یادآور شد: از بدو تاسیس اداره‌ کل انتقال خون لرستان تا سال ۱۴۰۰، چهار پایگاه انتقال خون در سه شهرستان فعال بود اما اکنون ۱۲مرکز ایجاد و پایگاه اهدای خون در ۱۰ شهرستان استان فعال شده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان عنوان کرد: همچنین سه مرکز فرآوری در خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز وجود داشت که طی ۲ سال اخیربه پنج مرکز و مراکز تولید پلاکت نیز از یک پایگاه به سه پایگاه افزایش یافته است همچنین تولید واحدهای خونی استان تا سال۱۴۰۰ حدود ۴۱ هزار واحد بود که طی ۲سال گذشته به ۶۲ هزار واحد رسید.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز در این آیین با بیان اینکه هر اهدا کننده خون حداقل جان سه نفر را نجات می دهد اظهار کرد: شاخص اهدای خون کشور از هر یک هزار نفر به طور میانگین ۲۵ تا ۲۶ نفر و در استان لرستان ۳۵ نفر است.